Metro, M1 Meydan'ı Avrupa'ya 'yeni Harrods' diyerek tanıttı
Metro Group, Yıllık Raporu'nu AB'nin 50'nci yılına adadı. Bilançoyla dağıtılan Avrupa Pazaryeri kitabında Ümraniye'de inşaa ettiği M1 Meydan'ı Harrods gibi Avrupa'ya yenilik getirecek mağaza konsepti olarak niteledi.
Türkiye'de Metro Cash& Cary, Real'le faaliyet gösteren ve önümüzdeki aylarda perakende elektronik zinciri Media Markt'ı açacak olan dünyanın üçüncü büyük perakendecisi Alman Metro Group, 2006 mali sonuçlarını açıkladığı bilanço toplantısında İstanbul Ümraniye'de inşaa ettiği M1 Meydan Alışveriş Merkezi'ni dünyaya Avrupa'da perakende mağazacılık mimarisine yeni bir soluk getirecek ve kendi ligini oluşturacak yeni bir mimari konsept olarak tanıttı. Londra'daki Harrods, Pariste'teki Lafayette ve Milano'daki Galleria Vittorio Emanuele 2'den sonra M1 Meydan'ın yeni bir alışveriş merkezi ligini kuracağı belirtildi. Almanya dışından gelen gazetecilerin de katıldığı bilanço toplantısında, dağıtılan 2006 Yıllık Rapor'da raporun bu yıl AB'nin temelini atan Roma Anlaşması'nın 50'nci yıl dönümüne adandığı belirtildi. Raporun içinde The Marketplace of Europe (Avrupa Pazaryeri) başlıklı bir kitapçık verildi.
26 sayfalık kitapçıkta Metro'nun Avrupa Tüketici Profili Araştırması, perakende sektörünün AB istihdam piyasasındaki rolü ve Avrupa'nın değişen demografik yapısının sektördeki etkileri anlatıldı. Kitapçığın son bölümü "Vizyoner Perakende Mimarisi" başlığını taşıdı. Bu bölümde alışveriş merkezlerinin mekân, atmosfer ve kullanışlılık uyumu olursa ticari olarak başarılı olabileceği ve Lafayette, Harrods ve Galleria Vittoria Emanuele 2'nin bu açıdan Avrupa'da örnek olduğu kaydedildi. M1 Meydan'ın geçmişte Avrupa'da sıkça görülen prestijli alışveriş merkezlerinin dönüşünü gösterdiğini anlatan kitapçıkta, "İstanbul'daki proje perakende mağazacılıkta yaratıcı şehir mimarisi konseptinin uluslararası boyutta tekrar önem kazandığını göstermektedir" denildi.
EN İDDİALI PROJEMİZ Bilançoyla birlikte verilen kitapçıkta M1 Meydan'ın Metro Group'un bugüne kadar ki en iddialı projesi olduğu yazıldı. 14 bin 500 metrekarelik alışveriş alanıyla M1 Meydan'ın bulunduğu bölgenin en önemli buluşma noktası yapma hedefi koyulduğu kaydedildi. Media Markt'ın ilk şubesine de ev sahipliği yapacak olan M1 Meydan'ın en büyük magazası Real Hipermarket olacak. M1 Meydan'ın mimari projesini hazırlayan Londra merkezli Foreign Office Architects firmasını Direktör Yardımcısı Friedrich Ludewig ile kısa bir söyleşiye yer verildi. Alışveriş merkezinin çatısının yeşil alan ve yürüyüş yolları içermesinin nedenleri arasında Ludewig, Türkler'in piknik merakını da saydı. Ludewig, "İstanbul'da yeşil alanda zaman geçirme ihtiyacı çok büyük. İnsanlar pikniğe gitmek için ellerine geçirdikleri her fırsatı kullanıyor. Planlarken bunu da aklımızda tutarak, projeyi çizdik" dedi.