|
Avensis sanılan Corolla
|
|
İbrahim; "Abi Rahşan bize bir Avensis bırakmış," dedi. "Olmaz İbo. Corolla bırakacaktı." "Hayır abi, Avensis." "Diyet Rahşan'ı otomobilleri bile tanımayacak hale getirdi herhalde," diye düşünüp Avensis'in direksiyonuna geçtim. Fakat göstergeler pek de Avensis'e benzemiyordu.
Rahşan Gülşan kapıdan kafasını uzattı ve "Acaba bu hafta birkaç yüz beygir gücü olmayan, kendi halinde efendi bir otomobili denemek ister misiniz, yoksa yine bir acayiplik mi bulmalıyız?" dedi. Belli ki, bu hafta efendi uslu bir 'aile otomobili' test ettirmek istiyor ve altlık hazırlıyordu. Aslında kabul etmezdim ama geçen haftadan Rahşan'a karşı biraz mahcubum. BMW 335i'yi test ederken bir ara dört tekerleğim yerden kesilmişti. Bunu Rahşan'a naklederken "İyi ki yanımda değildin. Sen olsaydın ya yana yatıp iki teker üzerine düşer ya da devrilirdik!" diye düzeysiz bir espri yaptığım için, çok az da olsa bir 'mahcubiyetim' vardı. Gerçi esprim işe yaramış ve Rahşan rejime başlayıp, bir haftada 11 gram vermişti ama yine boynum büküktü. "Sen neyi uygun görürsen biz onu test ederiz," dedim. "İyi o zaman, bu hafta bir Toyota Corolla 1.6'mız var. Yeni nesil, çok şık ve şu anda garajda," dedi. Ya rejimden dolayı açlık başına vurmuştu ya da bana gerçekten kızgın olmalıydı. Akşam benden önce garaja inen İbrahim, "Abi Rahşan bize bir Avensis bırakmış," dedi. "Olmaz İbo. Corolla bırakacaktı." "Hayır abi, Avensis." "Diyet Rahşan'ı otomobilleri bile tanımayacak hale getirdi herhalde," diye düşünüp Avensis'in direksiyonuna geçtim. Fakat göstergeler pek de Avensis'e benzemiyordu. "İbo, şunun ruhsatına baksana," dedim. "Kusura bakma abi, Corollaymış," dedi. Yeni Corolla gerçekten çok şık olmuş. Hem içten hem dıştan. Büyümüş, şıklaşmış; inanılmaz değişmiş. Çekik farlar biraz Peugeot gibi olmuş. Arkadan ise Alfa Romeo, Seat Cordoba karması gibi. Hafifçe basılmış tavan. Uzayan gövde, otomobili sanki bir üst sınıfa taşımış. Dış görünüm sınıfının üzerinde. Sorun renk seçeneklerinin kısıtlı olması.
SINIFININ İLERİSİNDE Yeni Toyota Corolla'nın içi de sınıfının üzerinde. O hiç sevmediğim plastik neredeyse hiç yok. VDO göstergeler Mercedes'i anımsatıyor. Işıklandırması çok güzel. Okuması kolay. Yalnız gece biraz göz alıyor. Direksiyondan kumandalı müzik seti standart. Japon otomobillerine özgü tarzda. Yol bilgisayarının kumandası, gösterge tablosundaki kilometer sayacı sıfırlama düğmesinin yanında. Son derece gayri ergonomik. Buna karşın kumaş kaplı koltuklar rahat. Koltuklarda elektrik kumandası yok. Önde ve arkada diz mesafeleri fazla. Corolla'nın içi ferah, aydınlık. Farlar iyi aydınlatıyor. Bu da bir Japon geleneği olsa gerek... Kitaba göre1600 motor 124 beygir güç üretiyor. Ama 124 beygir hissi vermiyor. Sanki 110 falan gibi. Gerçi hızlanmaya başladığında sorun yok. Gayet iyi toparlıyor ama yavaşlayıp devirden düşünce, yeniden toparlanması biraz güç oluyor. (Ama yine de bu satırları yazan kişinin, yani benim motorla ilgili görüşlerimi biraz revize edin. Günlük hayatta 400 beygir'e alışmış birinin intibaları bunlar). Corolla fena gitmiyor. Son sürat olarak benim ulaşabildiğim hız, 210 km/sa. oldu. Zaten orada da otomobil 6200 devire ulaştı ve devirleri bitirdi. Şehir içinde hızlanmalar, ataklar gayet başarılı. Tüketim de fena değil. Son derece yüksek devirli kullanımda 100 km'de 8 litrenin biraz üzerinde bir sarfiyat yaptı. Corolla'nın yol tutuşu mükemmel. Virajlarda ağırlık transferini başarıyla yapıyor. Kayma, çizgiden çıkma gibi eğilimleri yok. Limitleri çok yüksek. Benim pek de sevmediğim bir şekilde önden çekişli olmasına rağmen, diğer önden çekişliler gibi virajlarda önden kopmuyor. Frenler de başarılı. Corolla'da ilginç olan, otomobilin ağırlığının 1300 kilonun üzerinde olması..
AĞIRLIĞI YÜKSEK İki yolcu, yağ, benzin 1,5 tonu buluyor. İşte bu fazla. Motorun yetersiz gibi görünmesinin nedeni de bu olsa gerek. Ama yarışa katılmayacak bir aile için ideal. Corolla'nın fiyatı 34 ile 38 milyar arasında. Sunduğu kalite ve donanıma göre iyi. Sınıfına göre yüksek gibi. Ama ikinci eldeki başarısını unutmamak gerek. "Bu otomobil alınır mı?" sorusunu artık sormuyorum. Çünkü eşim kızıyor, "Sana göre her otomobil alınır. Paran olsa, ben de olmasam evi otomobil galerisine çevirirsin. Otomobil manyağı! 'Alınır, alın,' deyip milletin kanına girme," dedi. Galiba haklı. Ama ben de haklıyım. Artık bütün otomobiller çok güzel. Ama bana göre eskiden de öyleydi...
TOYOTA COROLLA Motor gücü: 124 bg. 0-100 km/sa hızlanma: 10.4 sn. Yakıt tüketimi: 9 lt/100 km. (ortalama) Fiyat: 36.400 YTL.
|