'Kendi markalarımızın ciromuzdaki payı sadece yüzde 40'
BİM merkezinde 70 kişinin çalıştığını, mağaza başına çalışan sayısının ise ortalama 3.9 olduğunu söyleyen Jos Simons, "Verdiğimiz tek hizmet en düşük fiyata kaliteli ürün satmaktır. Yüksek bir verimlilikle çalışıyoruz. Bizde odadan en son çıkan elektriği kapatır. Ben bunu Aldi'nin sahibinden öğrendim. Avrupa'nın en zengin üçüncü adamıydı. Ama bir kâğıdı arkalı önlü kullanmadan yeni kâğıda geçmezdi. Biz de bu kurumsal kültürü oturttuk. Her gün, maliyeti nasıl düşürürüz diye düşünüyoruz" diye konuştu. Simons, rafta dört farklı ürün grubu bulundurduklarını anlatarak şöyle devam etti: "Birincisi bizim için üretilen özel markalar, ki en büyük grubu bunlar oluşturuyor. Bunlar ulusal markalardan yüzde 15-40 oranında daha ucuz ve ciromuzun yüzde 40'ını oluşturuyor. İkincisi, spot ürünler; buna 5 yıl önce başladık. Bilgisayar, giysi, tencere gibi yaklaşık her hafta 10-15 farklı ürün sunuyoruz. Bunların ciromuzdaki payı da yüzde 10. Üçüncü olarak ulusal markaların bize özel üretilen gramajları var. Mesela, Pepsi sadece BİM'de satılmak üzere 1 litrelik şişede kola üretiyor. Bu formatın payı yüzde 7. Bir de her markette satılan ulusal markalar var."