BİM CEO'su Jos Simons, "Almanya'daki Aldi'lerin önünde Mercedes'ler, BMW'ler bekliyor. Biz yoksulların değil, akıllıların mağazasıyız" dedi.
Türkiye'de perakende pazarının en hızlı büyüyen, ancak bir o kadar da dışa kapalı oyuncusu BİM'in Hollandalı CEO'su Jos Simons, yıllardır sürdürdüğü suskunluğunu bozdu. Geçtiğimiz yılı 1.5 milyar dolar ciro ve bin 500 mağaza ile kapatan BİM'in CEO'su Simons, Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) tarafından düzenlenen Perakende Zirvesi'nin kapanış konuğuydu. Konuşmasında, "Biz yoksulların değil, akıllı insanların mağazasıyız" diyen Simons, Türkiye'de mağaza sayısında birinci, ciroda pazar ikincisi olduklarını söyledi. Simons, Almanya'da 2000-2006 yılları arasında hard discount (indirimli) marketlerin toplam pazardaki payının yüzde 32'den yüzde 42'ye çıktığını vurgulayarak, "Bu, bizim için önemli bir hedef. Yakın gelecekte Türkiye'de en büyük oyuncu olacağız" diye konuştu. 10 yıl boyunca Hollanda Aldi mağazalarının genel müdürlüğünü yaptıktan sonra 2001 yılında BİM'in CEO'luğu görevine getirilen Jos Simons, sunumuna "Bunu ilk kez yapıyorum. Biz bugüne kadar sadece yatırımcılarımıza sunum yapardık" diye başladı. Düşük fiyat politikasıyla hızla büyümelerini, gider artırıcı ayrıntılardan arınmış olmalarına bağlayan Simons, şunları söyledi: "Türkiye'nin yüzde 85'inde mağazamız var ve nüfusun yüzde 95'i bizim mağazalarımızın olduğu yerlerde yaşıyor."
HER
YIL 250 MAĞAZA 2006'da 215 mağaza açtıklarını, bu yıl hedeflerinin 250 yeni mağaza daha açmak olduğunu ve BİM'in önümüzdeki yıllarda başka ülkelere açılmasının da önemli olacağını söyleyen Simons, "Biz hard discount'uz. Bu diğer indirimli marketlerden daha verimli bir formattır" diyerek özelliklerini şöyle sıraladı: "600 tedarikçim var; daha fazla olsun da istemiyorum. Bu, maliyet artırır. İki çeşit yoğurt satıyorsam, niçin üçüncüsü olsun? Daha fazla marka, daha fazla maliyettir. Rakiplerinize de bakın ama kendi şirketinizin içini daima daha iyi izleyin. Niye bir sürü pazar araştırması yapayım? Tüketici profilim ne mi? Bilmiyorum. Herkesin ağzı var, herkes yiyor, içiyor işte. Çalışanlarımızın motivasyonu yüksek, bizde mağaza içi hırsızlık oranı yüzde 0.3'tür. Bu, dünyadaki en düşük oran. Toplam 14 depomuz var, her biri kendi içinde özerk. Her birinin genel müdürleri de mağaza kiralama yetkisine sahip. Her pazartesi ailemize yeni mağazalar eklendiğini görmek çok hoş."