Petrol Sanayicileri Derneği'nin hesaplamalarına göre 2007 yılında toplam 17.7 milyar litre yani 17.7 milyon metreküp benzin ve motorin kullanılacak. Bu akaryakıtın işaretlenmesi için ihtiyaç duyulan marker ise 155 ton düzeyinde. 155 ton marker ise 22 milyar 661 milyon YTL'lik akaryakıtın vergisine eşdeğer görünüyor. Hesaplamalara göre her ay yaklaşık 200 adet 25'er litrelik kaplar içinde marker karayolunda dolaşım halinde olacak. Şirketlerin bu noktada derdi marker'ı taşıma görevinin kendilerinden alınması. Bu görevi EPDK ya da TÜBİTAK'ın yapmasını istiyorlar. Ama her iki kurum da eleman sıkıntısı içinde olduğundan buna yanaşmıyor. Bir dağıtım şirketi yöneticisi, "Bu işin şakası yok. Marker'ın akaryakıta karıştırılması sırasında sorunlar var. Karışımın akaryakıtın içinde yüzde 100 homojen dağılması lazım. Ölçümlerde 89 çıkarsa ne olacak. Ucunda hapis cezası var. Biz potansiyel suçlu gibi kendimizi korumaya endekli çalışmaya başladık" diyor...