Demirbank KOBİ ve teknolojisi Garanti Bankası bireyseli için alınmış
YABANCI bankaların Türkiye'de banka alma isteklerinde çok farklı nedenler bulunuyor. Aralık 2005'te Garanti'nin yüzde 50'sini alan GE Capital, bankanın bireysel bankacılık faaliyetlerini ve bu alandaki uzmanlığını alma gerekçesi olarak açıklarken HSBC Bank gerekçesinde, TMSF'ye devredildikten sonra satın aldığı Demirbank için 'KOBİ ve teknolojisi'ni gösteriyor. Türkiye'deki başvuru belgelerinin incelenmesi sonucu banka satın almalarla ilgili BDDK'ya verilen gerekçeler özetle şöyle:
Garanti Bankası-GE ortaklığı (Aralık 2005)
* Garanti'nin bireysel bankacılık faaliyetlerin yoğunluğu ve uzmanlığı. * Garanti'nin uluslararası faaliyetleri, potansiyel ortaklıkları GE'nin bölge stratejileri ile paralellik göstermesi. * Bilgi teknolojilerinin bütünleşme açısından uygun olması.
Citibank'ın bankaya dönüşmesi (Eylül 2003) *Dünya çapında şubeden bankaya dönüşme yönünde hareket ve strateji planlamada esneklik sağlamak. Bu yolla kuruluşların kendi kendine yeterliliğinin sağlanması. *Bankanın AŞ'ye geçişiyle yerelleşme olgusunun gündeme geleceği ve bunun pazar konumunu güçlendireceği, rekabet gücünü artıracağı.
HSBC-Demirbank (Ekim 2001) *Ürün çeşitliliği ve fiyatlandırma açısından en uygun seçenekleri sunma isteği. * 78 ülkede faaliyet gösteren, global ağı bulunan bankanın KOBİ'lere cazip olanaklar sağlayacağı. * Demirbank'ın KOBİ portföyü ile HSBC'nin portföyünü genişletmek. * Demirbank'ın takdir edilen teknolojisi...
BNP Paribas-TEB (Aralık 2004) *TEB'in ortaklık kontrol payını elde ederek kendi müşteri ilişkilerini, global kaynaklarını kullanarak TEB'in büyüme ve kârlılığını artırmak.
Unicredito/ Koç-Yapı Kredi Bankası (Nisan 2006) *Türkiye'nin 4 büyük bankacılık grubundan biri olmayı mümkün kılacak ölçek büyümesi. * Birçok iş kolunda güçlü dağıtım-üretim sürecine ve lider pozisyona sahip bir grup yaratarak stratejik konumlandırma. * Ölçeğin yardımıyla diğer stratejik avantajları artırma imkanı yaratılması. * KFH, Koçbank-YKB birleşmesiyle net açık bir yönetim yapısı ve sektörde daha cazip konum.