|
|
|
|
|
Küçükler satışta da yolda da tutulmuyor
Küçük otolar, orta sınıf otomobilleri solladı. Yılın 11 ayında küçük otomobillerin pazar payı yüzde 49'a yükseldi.
Türkiye'de otomobil tercihlerinde büyük değişim yaşanıyor. Düne kadar Türkiye'de en çok ilgiyi gören orta sınıf otomobiller kan kaybetmeye başladı. Küçük otolar, orta sınıf otomobilleri solladı. Küçük otomobillerin pazar payı 2000'li yıllardan itibaren yükselerek yüzde 25'lerden yüzde 49'a çıktı. Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) rakamlarına göre, ocak-kasım aylarında küçük otomobillerin pazar payı yüzde 49 oldu.. Geçen yıl bu oran yüzde 47 olarak gerçekleşmişti. Türk otomobilseverlerin vazgeçilmezi orta sınıf otoların pazardan aldığı pay ise geçen yıla göre gerileyerek, yüzde 37'den yüzde 35'e düştü. Kasım 2006 sonunda pazarda toplam 158 bin 865 adet küçük otomobil satıldı. Orta sınıf otomobillerin satışı ise 115 bin 131 adet olarak gerçekleşti. Geçen yılınaynı dönemine göre orta sınıf otoların satışları yüzde 16 düşerken, küçük otoların satışları ise yüzde 10 geriledi. Yani küçük otoların satışları, diğer sınıftaki otomobillere göre daha az düştü. Bu rakamlar, küçük oto talebinin devam ettiğini gösteriyor. Küçük otomobil talebinin artmasında birden fazla neden var. Akaryakıt tasarrufu sağlayan ve yoğun trafikte kullanım kolaylığı sunan küçük otolar, uygun fiyatlarıyla da ilgi görüyor. Çalışan kadın sayısının artması, geniş aile yapısının küçülmesi de küçük otomobillerin yıldızını parlatıyor. Ancak, küçük otomobillere olan talep sadece alım gücü sınırlı tüketicilerden oluşmuyor. Birden fazla otomobile sahip gelir düzeyi yüksek tüketiciler de, ailenin ikinci ya da üçüncü otomobili olarak küçükleri tercih ediyorlar.
|