|
|
|
'Sapına kadar Avrupalı Japon'
Toyotasa Genel Müdürü İbrahim Orhon, Toyota'nın Avrupa hedeflerine ulaşmasında Türkiye'nin önemli payı olduğunu söyledi. Toyota'nın Avrupa'daki pazar payının yüzde 2 ile yüzde 25 arasında değiştiğini, Türkiye'deki pazar payının Avrupa ortalamasının üzerinde olduğunu kaydeden Orhon, Türkiye'nin Toyota'nın Avrupa'daki pazar payına pozitif katkı sağladığını belirtti. Orhon, şöyle devam etti: "Avrupa'da stabil bir pazar var. Türkiye'nin ise önü açık. Bu yüzden, Türkiye'de pazarın büyümesi ve Toyota'nın pazar payının artması, Toyota'nın hedeflerine ulaşmasına olumlu etki yapıyor. Geçen yıl yüzde 6.7 olan pazar payımız bu yıl yüzde 7.9'a çıktı. Şu anda 5'inci sıradayız. Pazar gerilemesine rağmen, iyi gidiyoruz." Toyota'nın Avrupa hedefine ulaşmak için, Avrupalıların ihtiyaçlarına göre model geliştirdiğini anlatan Orhon, bunun son örneğinin Auris olduğunu söyledi. Auris'in bugüne kadar Toyota modelleri içinde en Avrupalı araç olduğunu anlatan Orhon, "Auris, sapına kadar Avrupalı" dedi.
|