|
|
|
Adana'da doğdu Fransa'da bir numaralı marka oldu
Dört yıl önceye kadar Mitsubishi otobüslerinin Türkiye temsilcisi olan, Sabancı Grubu şirketlerinden Temsa, bugün otomotivde Türkiye'nin en genç otobüs markası haline geldi. 2002 yılından itibaren Temsa markasıyla Avrupa'ya otobüs ihracatına başlayan ve merkezini Adana'ya taşıyan Temsa Sanayi ve Ticaret A.Ş. özellikle Fransa'da 1 numara oldu. 2000 yılında 11 milyon dolar olan ihracatını, milat olarak gördükleri 2002'de 36 milyon dolara çıkaran Temsa'nın geçen yılki ihracatı ise 130 milyon dolara ulaştı. 2006 yılı sonunda 160 milyon dolarlık ihracat hedefleyen Temsa'nın ocak-temmuz dönemindeki ihracatı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 64 artarak 102 milyon dolara yükseldi. Bu yıl 61'incisi düzenlenen ve dünyanın en büyük ticari araç fuarı olan Hannover öncesinde, İstanbul'da bir toplantı düzenleyen Temsa Genel Müdürü Mehmet Buldurgan, 4 yılda büyük bir sıçrama yaptıklarını söyledi. Bu süre içinde Temsa'yı bir marka haline getirmeyi başardıklarını belirten Buldurgan, "Türkiye'nin en genç markası doğdu. Milli bir davamız var. Bunu geliştirmek, büyütmek ve kalıcı hale getirmek boynumuzun borcu" dedi. Buldurgan, sözlerini şöyle sürdürdü: "2002 yılında Adana tesislerimizde 60 bin metrekare olan kapalı alan, 2006'da 100 bin metrekareye çıktı. 2000'de Safir ve Prestij'den oluşan ürünlerimizin arasına 8 yeni model daha ekledik. İstanbul Sanayi Odası'nın en büyük şirketler listesinde 15 sıra birden yükseldik ve 58'inci büyük sanayi şirketi olduk. 2002'de başladığımız ihracatta büyük yol aldık. Türkiye'nin en büyük 60'ıncı ihracatçı şirketi ve yüzde 100 sermayeli en büyük otobüs şirketi haline geldik. Ayrıca, birçok sanayi şirketinin bulunduğu Adana'da en büyük şirket olduk."
DÜNYANIN 1 NUMARASI Türkiye'nin özellikle ticari araçta büyük ihracat potansiyeline sahip olduğunu anlatan Buldurgan, 2002 yılında otomotiv sektörünün en fazla ihracat yapan sektörler arasında 4'üncü sırada olduğunu hatırlattı. 2005 yılında otomotiv sektörünün ihracatta 2'nci sıraya yerleştiğini belirten Buldurgan, 2006 Ocak- Temmuz arası döneminde ise sektörün 1'inci sıraya çıktığını kaydetti. Temsa'da 4 yıldır Otobüs Tasarım Danışmanlığı yapan Bob Lee ise Temsa'nın hedefinin dünyanın bağımsız bir numaralı otobüs şirketi olduğunu söyledi. 4 yıl önce Temsa'nın sadece 1 aracı olduğunu, onun da Safari olduğunu belirten Lee, "Tek bir ürünle Avrupa'da başarı sağlayamazdık. Bugün 10 modelimiz var. Temsa'nın 4 yıl gibi kısa bir sürede geldiği noktaya bakarak, 4 yıl sonra geleceği noktayı hayal edin" şeklinde konuştu.
UFUK SANDIK
|