|
|
|
Yeni Cayenne daha güçlü
Porsche'nin 2002 yılında dünya pazarlarında satışa sunduğu lüks SUV modeli Cayenne'in ikinci nesli, gün ışığına çıktı. 20022006 Temmuz aralığında tüm dünyada 136 bin 534 adet satılan Cayenne'inin ikinci nesli, 2007 Detroit Otomobil Fuarı'ndaki tanıtımın ardından satışa sunulacak. Cayenne, 2007 yılının ilk çeyreğinde Türkiye'ye gelecek.Yeni far tasarımı, hava girişleri, ızgara ve sis farları Cayenne'de öne çıkan tasarım değişiklikleri olarak dikkat çekiyor. Cayenne, Cayenne S ve Cayenne Turbo modellerinde artık Porsche'nin geliştirdiği DFI (Direkt Fuel Injection) Doğrudan Yakıt Püskürtme sistemine sahip motorlar kullanılacak. Her modelde yakıt tüketimini ortalama yüzde 8 oranında azaltan bu sistem ile gerçek sürüş koşullarında yüzde 15'e varan yakıt tasarrufu yapılması mümkün. Yeni Cayenne'in ilk benzinli motor seçeneğini silindir hacmi 3.2 litreden 3.6 litreye çıkartılan motor oluşturuyor. 6 silindirli bu motor, 290 bg'lik bir güç üretiyor. 0100 km/s hızlanmasını 8.1 sn'de tamamlayan yeni Cayenne V6, 227 km/s'lik son hıza ulaşabiliyor. Doğrudan Benzin Püskürtme Sistemi DFI ve Variocam Plus supap kontrolünün devreye girmesiyle Cayenne S'te sunulan 4.8 litrelik motor ise 45 bg ve 80 Nm daha fazla tork üretecek biçimde elden geçirilmiş. 385 bg güç ve 500 Nm tork üreten V8 motorlu Cayenne S, 0100 km/s hızlanmasını artık 6.6 sn'de tamamlarken 252 km/s'lik maksimum hıza ulaşıyor. Şimdilik en güçlü yeni nesil Cayenne versiyonu olacak Cayenne Turbo'nun kaputu altında ise 8 silindirli, çift turbo besleme üniteli ve eski motora göre 50 bg ve 80 Nm daha fazla tork üreten motor yer alıyor. 500 bg güce ve 700 Nm'lik torka sahip Cayenne Turbo, 275 km/s'lik son hıza ulaşırken, 0'dan 100 km/s'ye sadece 5.1 sn'de ulaşabiliyor.
|