|
|
|
Dünyada en genç Jaguar kullanıcıları Türkiye'de
Baba otomobili imajlı Jaguar, Türkiye'de genç otomobili oldu. Jaguar sahiplerinin yaş ortalaması 30'a düştü. Kadın kullanıcı oranı ise yüzde 25'e çıktı.
Yeni X-Type modeliyle imaj değiştiren İngiliz Jaguar, genç ve kadın tüketicilere ulaşma hedefini sadece Türkiye'de başardı. Türkiye'de Jaguar kullanıcılarının yaş ortalaması 60'dan 30'a indi. Ayrıca, kadın Jaguar kullanıcılarının oranı yüzde 25'e ulaştı. 21 yıldır Jaguar'ın Türkiye Distribütörlüğü'nü gerçekleştiren Ortaklar Otomotiv Başkanı Oya Küçükberber, Jaguar yönetiminin markayı gençleştirme hedefine Türkiye'de ulaştığını söyledi. Jaguar'ın X-Type modeliyle gençlere ve kadın sürücülere hitap etmeyi planladığını ifade eden Küçükberber, "Türkiye'de Jaguar kullanıcılarının yaş ortalaması 30'a indi. Kadın sürücülerin oranı ise yüzde 25'e yükseldi. Jaguar, global olarak yapmayı planladığı bu hedefi Türkiye dışında yakalayamadı". dedi. Türkiye'deki başarının Jaguar'ı bünyesinde bulunduran Ford'un yönetim kurulunun da dikkatini çektiğini belirten Küçükberber, taktir aldıklarını söyledi. Ford yönetiminin Türkiye'de yapılan çalışmaları incelediğini ve Türkiye'yi örnek ülke olarak gösterdiğini ifade eden Küçükberber, bu başarıdan gururlandıklarını kaydetti. Türkiye'de 100-130 arası olan Jaguar satışlarının X-Type modelinin dizel versiyonuyla birlikte bu yıl 800'ün üzerine çıkacağını belirten Küçükberber, şöyle devam etti: "Türkiye satış ortalaması 100-130 arasında. Bu yıl 1000 adetlik satış hedeflemiştik. Ancak, piyasalardaki dalgalanma sonrasında bu hedefi 800'lü adetlere düşürdük. 9 ayda satışlarımı 600'ü geçti. Türkiye, Avrupa'da satış artışı ve satış adetleri değerlendirildiğinde numaraya yükseldi. Bu yıl gelişmekte olan 18 ülkede toplam 2 bin adet Jaguar satışı gerçekleşecek. Bu rakamın 850'si Türkiye'den gelecek. Gelişmekte olan 18 ülke arasında İrlanda, İskandinav ülkeleri, Yunanistan, Slovakya, Rusya, Çek Cumhuriyeti, Ukrayna, Macaristan bulunuyor."
UFUK SANDIK
|