|
|
|
|
|
Otomobilde rekabet araziye çıktı
Avrupa'da SUV pazarının 1 milyon adete ulaşması, pazardaki oyuncuların sayısını artırdı. Peugeot ve Citroen de 4x4 üretecek.
Otomobil dünyasında yaşanan rekabet, son yıllarda yol dışına çıktı. Son dönemin modası 4x4 SUV araçlara olan talebin artması, 4x4 pazarındaki oyuncu sayısını da artırdı. Klasik 4x4 üreticileri olan Jeep, Toyota, Subaru, Land Rover, Nissan, Mitsubishi gibi markaların arasına Hyundai, Kia, Volkswagen, Audi, Porsche ve son olarak Chevrolet ile Opel girdi. Mazda, Renault, Ford, Peugeot ve Citroen de pazara girmek için hazırlanıyor.
FRANSIZLAR GELİYOR 4x4 SUV talebindeki artışın cazibesini göz ardı etmeyen Renault, Mazda ve Ford'un 4x4 konseptleri kısa bir süre önce düzenlenen Paris Otomobil Fuarı'nda vitrine çıkmıştı. Peugeot ve Citroen'in yeni 4x4'leri de 2007 Mart ayında düzenlenecek Cenevre Otomobil Fuarı'nı bekliyor. Mitsubishi Motors ile işbirliği yapan PSA Peugeot Citroen Grubu, 4x4 modellerini gelecek yıl ikinci yarısında satışa sunacak. Mitsubishi'nin Japonya'daki Okazaki fabrikasında üretilecek olan Peugeot'nun 4x4 aracı 4007 ve Citroen'in 4x4 modeli C-Crossover, yeni Outlander'ın platformuna sahip. İki modelde de Mitsubishi'nin arazi araçlarındaki deneyimlerinden yararlanılmış. Bu projenin belki de en önemli yanı ise Japonya'da üretilip Avrupa'ya satılan ilk Fransız markası olması... 4x4 pazarına adım adan PSA, yılda 30 bin adetlik satış hedefliyor.
1 MİLYONLUK PAZAR 90'lı yıllarda niş bir pazar olan 4x4'ler bugün Avrupa'da yüzde 6'nın üstünde bir paya sahip. Yani başlı başına bir segment haline geldi. Geçen yıl 1 milyon adetin üzerinde 4x4 SUV araç satılırken, bu rakamın önümüzdeki yıllarda ikiye katlanması bekleniyor. Türkiye de 4x4 modasından payına düşeni alıyor. Türkiye'de de moda olan 4x4'ler her türlü krize rağmen, hızla pazar paylarını artırıyor. SUV satışlarının artmasında ki en önemli nedenler arasında; tüketicinin SUV araçlarda kendini güvenli hissetmesi, SUV'ların kişiselleştirilebilmesi ve değişen yaşam şartları gösteriliyor. Tüketiciler, değişen yaşam şartlarıyla birlikte 4x4 yeteneğine sahip bu araçlarla, haftasonları şehir dışına kaçabiliyorlar. Ayrıca, çeşitli aksesuarlarla araçlarını kişiselleştirebiliyorlar. Tüketicinin değişen tercihiyle birlikte, yeni üreticilerin pazara girmesi bir taraftandan rekabeti artırırken, pazarda her keseye uygun 4x4'lerin sayısını da artırdı. Böylece SUV sahibi olmak kolaylaştı.
|