|
|
|
|
|
|
Motosiklette son moda
Motosikletçilikte hep kullanılan bir sözcük vardır: 'olmazsa olmaz'. Tabii sizlere motosiklet kullanırken kask ve koruyucu özelliği olan kıyafetleri giymeniz gerektiğini tekrar tekrar söylememize gerek yok sanıyoruz. Bildiğiniz gibi bu kıyafetler sizi hem kazalardan hem de sürüş sırasındaki dış etkilerden korumak için tasarlanmış gerçekten çok özel ürünler. Bu nedenle de bizler için üzerinde detaylı olarak düşünülüp, tasarlanıp öyle üretilmesi gerekiyor. Çünkü motosikleti kullanırken kaporta bizler oluyoruz. Herhangi bir çarpışma sonucunda, bizi koruyacak başka hiçbir şey yok. Amacım, size motosiklet ekipmanları ile koruyucu kıyafetler hakkında aklımıza takılan üretim, güvenlik standartları ve her yıl değişen renkler ve tarzları ile "Bu işin modası var mı?" sorularının cevabını vermek.
AR-GE YATIRIMI SPORA VE SPORCUYA Türkiye'de son yıllarda motosiklet satışlarının artması ve buna bir de bilinçli kullanıcı profilinin eklenmesiyle, koruyucu ekipman ve malzeme satışı yükselmeye başladı. Günümüzde motosiklet yarışlarında birçok sponsor olduğunu görüyoruz. Bu sponsorluklarda iki amaç var: Birincisi reklam ve tanıtım, ikincisi ise AR-GE yani araştırma ve geliştirmedir. Yani üreticiler aslında bir anlamda tek taşla iki kuş vurmaktadırlar. Çünkü yarışlarda edinilen bu bilgiler ile yeni üretilecek ekipmanlardaki güvenlik standartları yükseltilmektedir. Bu yıl MotoGP'nin en iyi çaylağı seçilen, Honda Repsol takımından Dani Pedrosa, İtalyan sponsoru Dainese için İstanbul ve İspanya yarışlarında ki kazalarından elde ettiği bilgiler ile 2007'de yeni koruma ekipmanları geliştirilmesine yardımcı olmuştur. Birçok sporcu kendi markaları için aynı özeni göstermektedir. Kısaca tüm üreticiler kazançlarının büyük bir bölümünü araştırma geliştirme için spora ve sporcuya ayırıyor. Bu sayede spora destek verirken edindikleri bilgilerle de ürünlerini geliştiriyor ve sokaktaki normal motosiklet kullanıcıları için daha güvenli ve güçlü ekipmanlar üretiyor.
EL DEĞMEDEN ULAŞTIRILIYOR Tüm bu aksesuar ve koruyucu ekipmanlar büyük sektörlerde bile olmayan robot elemanlar ile paketlenip dünyanın tüm kıtalarına bir fırında ekmek nasıl el değmeden hazırlanıyorsa, aynen o şekilde sevk ediliyor. Şimdi "Bunun da modası olur mu" demeyin. Gerçekten de her yıl değişen kreasyonları ile her yıl alınan ürün bir sonraki sene demode olabiliyor. Ülkemizde şu an için bu modayı fiyatların yüksekliği sebebiyle takip edemesek de yakın gelecekte sıkı bir şekilde takip edeceğimizi sanıyorum. Ama takip edenlere bir tüyo vereyim: 2007'nin renkleri kırmızı ve gri. Benden söylemesi; alırken bu renklere dikkat edin. Haftaya görüşmek üzere kaskınızı takmayı, farınızı yakmayı ve uygun koruyucu ekipmanları giymeyi unutmayın, yolunuz açık olsun.
Metin Kalkavan
|
|
|
|
|
|
|
|
|