ÖİB'nin Galataport için hazırladığı yeni imar planında emsal 1.30'a düştü, yanaşabilecek gemi sayısı 4'ten 1'e indirildi. İmar planı, Anıtlar Kurulu'nda değerlendirilmeye alındı.
Projesi ve ihale süreci yoğun eleştirilere neden olan Galataport için Özelleştirme İdaresi Başkanlığı (ÖİB) yeni bir imar planı hazırladı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve Beyoğlu Belediyesi'nin görüşü alındıktan sonra Anıtlar Kurulu'na sunulan plan üzerinde kamuoyunun eleştirilerine neden olan konularda değişikliklere gidildi. ÖİB Gayrimenkul İşlemleri Proje Grup Başkanı Adnan Gürdal, Galataport için imar yetkisinin kendilerine verilmesinin ardından eleştirilerin odağındaki konuları araştırdıklarını belirterek, "Eskiden yapılan hataları yapmamak için hangi değişikliklere gidebiliriz, bunları iyice inceledik" dedi. Gürdal, eski planda emsal değerinin 2 olduğunu hatırlatarak, yeni planda bu rakamın 1.30 ile 1.50 civarına indirildiğini söyledi. "Bir diğer değişiklik de eski plana göre 4 kruvaziye geminin yanaşabileceği şeklinde bir düzenleme varken, yenisine göre 1 gemiye izin verilebilecek olması" diye konuşan Gürdal, inşa edilecek yapıların yüksekliğinin Mimar Sinan Üniversitesi'nin saçak kotunu geçemeyeceğini, tarihi silueti zedelemeyecek şekilde olması gerektiğini vurguladı.
Bir
ay sürebilir Gürdal, kruvaziye turizminin yapılıp yapılmayacağına ilişkin kararı kendilerinin alamayacağını, bunun siyasi bir karar olduğunu dile getirerek, şöyle konuştu: "Bize bir kruvaziye limanı planlama görevi verildi. Bizim de gerekli altyapıyı sağlamamız gerek. Bu nedenle, eğlence merkezi, alışveriş merkezleri gibi ek tesisler tabi ki olacak. Yapılan araştırmalar bu gemilerin bir limanda ortalama 8 saat kaldığını gösteriyor. Bu 8 saati geçirecek ve turiste para harcatacak altyapıyı kurmamız gerek." Öte yandan, yeni imar planını incelemeye alan İstanbul 2 nolu Kültürel ve Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu'nun Başkanı Mete Tapan da, planın önlerine yeni geldiğini, artı ve eksileriyle değerlendirileceğini kaydetti. "Kurul karar vermeden yorum yapamam" diyen Tapan, yine de planı kamuya maletmek ve sosyal boyutunu da dikkate almak gerektiğinin altını çizdi. Plan, Anıtlar Kurulu'nda onaylanması halinde Özelleştirme Yüksek Kurulu'na gidecek