Şarap da rekabet sorunu yaşadı
Geçtiğimiz aylarda bir grup şarap üreticisi tarafından Rekabet Kurulu'na şikâyet edilen Kavaklıdere Şarapları Murahhas Azası Ali Başman da konunun farklı bir boyutuna dikkati çekti. Başman şunları söyledi: "Her üretici firma kendi malını satmak ister. Bunun için müşteriye çeşitli avantajlar sunabilir. Bu avantajlar, iskonto, destek şeklinde olabilir. Bizim restoranlarla anlaşmalarımız var, bizim malımız satıldıkça belli bir prim veriliyor. Kotalı anlaşmalar bunlar. Bu anlaşma, restoranı bizim malımızı daha fazla satmaya zorluyor. Diğeri benim malım satılmıyor diyor, aslında rafta onun da malı var. Restoran ya da market diyelim ki bir şarabı daha fazla satıyor, diğer marka bunu benimkini satmıyor diye algılıyor. Müşteri ne istiyor, bir bu var işin içinde. Bir restoranın bir malı tercih etmesinde birçok faktör var."
|