BabalarGünü için bu yıl geçen yıla göre yüzde 10'luk artışla 358 milyon YTL harcama yapıldı. Anneler Günü'nde ise rakam 356 milyon YTL'yi buldu. En çok alışveriş kuyumcularda.
Babalar için yapılan harcama anneleri geçti
Babalar Günü için 358 milyon YTL harcama yapıldı. Anneler Günü'nde ise 356 milyon YTL'lik harcama olmuştu.
Buyıl Babalar Günü alışverişi için gerçekleştirilen harcamalar, geçen yıla göre yüzde 10,2 artışla 358,2 Milyon YTL oldu. Bu yıl anneler günü için yapılan alışverişlerin tutarı 356 milyon 608 bin 892 YTL olarak gerçekleşirken, sonuçlara göre babalar için alınan hediyelerin tutarı, anneler için alınan hediyelerin tutarını geçti. Anneler Günü'nün favori adresi doğrudan pazarlama şirketleri olurken, babalar gününe denk gelen hafta sonunda cirosu en çok artan sektör kuyumcular oldu. Bankalararası Kart Merkezi'den (BKM) yapılan açıklamaya göre, Babalar Günü'nü kapsayan hafta sonu BKM takasında
gerçekleştirilen işlemlerin tutarı geçtiğimiz yıla oranla yüzde 10,2 artışla, 358 milyon 179 bin 170 YTL olarak gerçekleşti. Babalar Günü öncesine denk gelen 18 Haziran Cumartesi günü ise, BKM Switch Sistemi'nden 2 milyon 600 bin 784 adet işlem geçti. Babalar Günü'nü kapsayan 17-19 Haziran tarihleri ile bir önceki hafta sonu karşılaştırıldığında işlem cirosunda en çok artış görülen sektörlerin başında yüzde 31,5 ile kuyumcular gelirken, bu sektörü yüzde 21,9 ile giyim ve aksesuar ve yüzde 20 ile de sigorta sektörü izledi.