|
|
"O hep değişti, değiştirdi"
Müzik eleştirmeni Naim Dilmener hayranı olduğu Ajda Pekkan'la ilgili sorularımızı cevapladı.
-Ajda Pekkan'ın Türkçe pop müzikteki yerini nedir? Popüler müziğimizin gelmiş geçmiş en büyük 'star'ı. Tam 45 yıldır en tepede. Söylüyor, etkiliyor, değiştiriyor, dönüştürüyor. Şu 'dijital' çağ öncesi hemen hemen her kesimden kadına 'model'lik etti. Uzun bir süre her kesimden kadını etkiledi. Ona bakılarak giyildi-çıkarıldı, ona bakılarak konuşuldu-karar verildi. Kimi 'aceleci' ya da 'telaşlı' sosyologlar gibi 'Feminist bir star' demeyeceğim ama, ayakları havada da olsa, bir parça gelişine vurulmuş bir 'başkaldırı' da olsa, Pekkan'da mevcut ile yetinmeyen, hâkim olanı değiştiren bir 'azim' her zaman vardı ve bu da, 'erkek egemen' bir dünyanın tüm kurum ve kurallarıyla baskın olduğu bu topraklarda, yavaş yavaş, ince ince bir şeylerin değişmesine sebep oldu. Müziği ya da şarkılarına gelince: Süper, hatta ötesi. Şan hocası Erdem Siyavuşgil'den ders aldığı dönemin bazı şarkıları hariç, Pekkan'ın bu ülkede 'doğru şarkı söyleyen tek şarkıcı' olduğunu da söyleyebiliriz. Ajda Pekkan olmasa, hepimiz (ama az ama çok) 'eksik' kalırdık; türlü açılardan eksik.
-En sevdiğiniz parçaları hangileri? Neredeyse sevmediğim şarkısı yok. 'Erdem Siyavuşgil etkisi'yle çok kötü seslendirildiğini düşündüğüm Ağlama Anne'yi bile seviyorum. Ama en çok Üç Kalp'i. Basit, hatta kötü bir şarkı. Ama çok hüzünlü, dokunaklı. Ya da Yeşilçam ağzıyla söylersek çok 'acıklı'. Bana hep dokunmuştur. Bu nedenle, şarkıyı bir 'sirk'e çeviren Hepsi grubundan ömrü billah nefret edeceğim.
-Sizce Pekkan nasıl bir dönüşüm geçirdi? Her zaman değişmekten, farklılaşmaktan yana oldu. Korkmadı bundan. Önceki albümü de bunun önemli bir işareti. Vitrin'e bir bakın; Hande Yener, Gülşen ve şurekasının yaptıklarını alıp ne hale getirebiliyor, nasıl cazip bir kılığa sokabiliyor. 'Gündelik' olan bile, onun sesinden 'evladiyelik' oluyor. Yılların tecrübesi bu işte! Olduğu yerde saymadı, her gün değişti-değiştirdi.
|