|
|
|
|
|
|
Herkese hitap eden marka
En çok tanınan iç giyim markalarından Ayyıldız, 48'inci yılını doldurdu. Markanın yönetim kurulu başkanı Levent Cebi, Ayyıldız'ın küçük bir atölyeden nasıl bir dünya markasına dönüştüklerini anlattı.
Türkiye'de ilklere imza atmış bir marka. 1958 yılında kurulan ve Türkiye'de ilk mayo ve iç giyim markası olan Ayyıldız, o yılların güzellik yarışmalarında kraliçelere mayolarını giydiren bir firma. Firmanın bu kadar eski olmasını o yıllarda yaşamasanız da, firmanın modern showroom'unda duvarı süsleyen eski gazete kupürlerinden ve o yıllardaki reklam çekimlerinden görebiliyorsunuz. Markanın yönetim kurulu başkanı Levent Cebi, 'Bunları, daha dünkü marka olmadığımız görülsün diye koyduk' diyor ve sohbetimiz başlıyor. - Markanızı bilmeyen, tanımayan yok herhalde. O yıllardan bugüne nasıl geldi Ayyıldız? - 1958 yılında Sultanhamam'da üç-beş kişilik atölyesinde başlayıp, 2006 yılına gelen bir serüven... Şu anda 48'inci senemizi doldurduk. İlk 24 senesi rahmetli babamızla, son 24 senesi de benimle yaşandı. Türkiye'de ilk fabrikasyon iç giyimi üreten firmayız. 1968 yılında da Türkiye'de ilk mayo üretimini gerçekleştirdik. Şu anda Ayyıldız denildiğinde ilk akla gelen iç çamaşırı ve mayo. Fakat son üç yıldan beri ağırlıklı olarak ev giyimi dediğimiz gecelik, sabahlık, evde rahat giyeceğiniz eşofmanlar, tişörtler de yapıyoruz. Beş sene öncesine kadar yaptığımız ürünleri toptancılar kanalıyla Türkiye'ye veren bir firmayken, radikal bir değişiklikle mağazacılığa geçtik. Şu an Türkiye'de 30 noktada hiçbiri franchise olmayan, kendi kontrolümüzde mağazalarımız var.
'AVRUPA YAŞLANIYOR' - Yurtdışında da mağazalarınız var mı? - Moskova, Taşkent gibi şehirlerde ağırlıklı olmak üzere yurtdışında da sekiz mağazamız var. Yakınımızdaki kuzey ülkelerine mağaza açmaya devam edeceğiz. - Sadece kuzey bölgesinde mi büyümeye devam edeceksiniz? Niçin Batı Avrupa'ya açılmıyorsunuz? - Niçin kuzeye açıldık onu söyleyeyim. Avrupa yaşlanmakta olan ve doygunluk seviyesine ulaşmış bir toplum. Doygunluk seviyesindeki savaşı bir düşünün, bir de hiç görmemiş, yeni uyanmakta olan bir toplumdaki savaşı... Çok daha rahat öne çıkabiliyorsunuz.
'2400 MODELİMİZ VAR' - Ayyıldız isminin de bir sorumluluğu var eminim. - İsmimizden son derece memnunuz ama Ayyıldız olmasından dolayı da bir yük var. O ismin altında yapabileceğiniz birtakım reklamlar var, yapamayacaklarınız var. Ama herhalde bugüne kadar düzgün bir şekilde taşıdık. - Daha önceki senelerde tasarımlarınız daha klasikti. Oysa şimdi daha trendy ürünler var koleksiyonunuzda. - Tasarıma büyük yatırım yapıyoruz. Koleksiyon adetlerimiz de oldukça yüksek. Dünya modasını da takip ediyoruz. Hiç unutmuyorum ben ilk işe başladığımda sadece üç model mayo modelimiz vardı. Kendi kendimize desen seçip, aklımıza göre adet belirleyip dikerdik. Şimdi 2400 modelimiz var. Bu da tüketicinin bilinçlendiğini gösteriyor. Devamlı değişik bir şey istiyor ve bu yüzden de kendimizi geliştirmek zorundayız. Yönetim kurulu Başkanı Levent Cebi
Esra ÇORUH
|
|
|
|
|
|
|
|
|