|
|
|
|
|
|
Rekabet sahada değil mağazada!
2006 Dünya Kupası 9 Haziran Cuma günü Almanya'da başlıyor! Yaklaşık 4 milyar kişi bu muhteşem organizasyonu izlemek için nefesini tutmuş bekliyor. Ama asıl rekabet sahadaki takımlar arasında değil, dışarıda hediyelik eşya pazarında yaşanıyor. Firmalar, çikolatadan bilgisayar oyununa, futbol topundan şampuana kadar dünya kupası için özel olarak hazırladıkları yüzlerce hediyelik eşyadan milyarlarca dolarlık gelir elde edecek.
Dünya Kupası maçlarının başlamasına daha 6 gün var. Ancak hediyelik eşya pazarındaki rekabet son bir yıldır kıran kırana devam ediyor! Pazarın kremasını yiyen ise ev sahibi Almanya... Kupa sayesinde turizm gelirlerini birkaç kat arttıran Almanlar, hediyelik eşya pazarını da canlı tutmaya çalışıyor. Pazarın en rağbet gören ürünü; spor malzemeleri. Milli takımların formaları kapış kapış gidiyor. Bu alanda Adidas ve Nike arasında kelimenin tam anlamıyla bir savaş yaşanıyor. Son 6 ayda tüm dünyada 10 milyondan fazla futbol topu satan Adidas rekabette bir adım önde görünüyor. Ancak FIFA'ya 8 yıllık sponsorluk için 350 milyon dolar ödeyen Adidas'ın 2006 Dünya Kupası'nda giydirdiği takımların sayısı Nike'ın giydirdiği takımların sayısından daha az...
HER YER DÜNYA KUPASI Belli başlı markalar da dünya kupası pastasından pay alabilmek için her fırsatı değerlendiriyor. Teknoloji devi Toshiba, 'Dynabook 2006 FIFA Dünya Kupası Özel Serisi' adı altında bir dizüstü bilgisayar üretti... 1800 dolardan satılan bu özel bilgisayardan dünyada sadece 6 tane var! Türkiye'nin dünyaca ünlü jean markası Mavi de kadınlar ve erkekler için özel dünya kupası tişörtleri piyasaya sürdü. Anahtarlıktan çikolataya, yatak örtüsünden çantaya, şampuandan saate kadar yüzlerce dünya kupası temalı ürünler ise mağazaların vitrinlerini süslemeye başladı... Biz dünya kupasına gidemesek de firmalar onu bizim ayağımıza getirdi...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|