|
|
Kozmetik ürünlerde yeni anlayış
Televizyonda gösterilen reklamları 'zap' yapıp geçenlerden değilseniz, kozmetik reklamlarını da bilirsiniz. Reklam kuşağında hatrı sayılır bir yer tutan kozmetik tanıtımları oldukça ilginç... Hatta bunları ana haber bültenlerinde bile görüyoruz. Kozmetik reklamlarının hemen hepsinde, günlük hayatta kullanmadığımız tıbbi terimler, deri veya saç anatomik çizimleri, laboratuvar görüntüleri, açıklama yapan beyaz önlüklü doktorlar var. Eczane vitrinlerine asılan büyük afişler de farklı değil.
BEKLENTİLER DEĞİŞTİ Süslenmek ve kendine bakmak, amatör bir iş olmaktan çıktı artık. Kozmetik bir bilim haline geldi. Sadece boyanmak, sadece güzel kokmak hiç kimseye yeterli gelmiyor. Eskiden bir kozmetik alırken, ambalajından, kokusundan, yumuşak sürümünden veya en fazla markasından etkilenirdik. Artık beklentilerimiz değişti. Kalıcı etkileri olan, cildi geliştiren ürünler kullanmak istiyoruz. Ruj, fondöten, far, göz kalemi, rimel gibi makyaj malzemelerini alırken bile, 'içinde güneşten koruyucu var mı, kaç faktör, cildi besliyor mu, anti aging mi, anti alerjik mi' gibi sorulara cevap arıyoruz. Kozmetik mağazalarındaki tezgahtarlar sıkı bir eğitimden geçiyorlar. Raflardaki tüm malzemelerin içindeki katkı maddelerini ve etkilerini bir bir anlatıyorlar.
İLAÇ GİBİ ÜRÜNLER Cildin nem dengesini onaran, ince kırışıklıkları gideren, anti alerjik, güneşten koruyucu, akneleri iyileştiren, selülitleri eriten, çatlakları iyileştiren ya da saçları güçlendiren ve dermatolojik olarak test edilmiş olan bu malzemeler, artık kozmetik olmaktan çıktı. Bu bakım ürünleri adeta ilaç gibi... Ve onlara kozmetik değil, 'cozmecetikal' adı veriliyor. Cilt yapımıza uygun ürünleri seçebilirsek, cozmecetikal'lar cildimizi korur ve yapısını geliştirir. Güneşten korunmaya, kollajenin artmasına, cildin düzgünleşmesine, gerginlik ve ışıltısına katkıda bulunurlar. Bu akım, yıllar önce A vitaminli kremler ile başlamıştı. Sonra meyve asitleri (AHA), özellikle C vitamini, ardından E vitamini katkıları, giderek Q-10 ve başka enzimler, soya ve hormon gibiler kremlerimizin içinde yerlerini aldı. Bunların en önemlisi 'güneşten koruma faktörü'ydü.
NUTRA KOZMETİKLER Giderek kozmetik kavramı yerini cozmecetikal'a bırakıyor. Birçok ilaç firması ve özellikle beslenme destekleri üreten firmalar, kendi kremlerini imal ediyorlar. Vitaminler ve cilt bakım ürünleri, raflarda yan yana duruyor. Esasen A-C-E vitaminleri, B6, Omega 3, Q-10, likopen, evening primrose oil, çinko, bakır, krom, demir ve selenyum gibi cilt dostu antioksidanlara da nutra-kozmetik deniliyor. Yani güzelleştiren gıdalar...
Dr. Yasemin Fatih Amato
|