|
|
|
|
|
|
Çamurluyken daha seksi
Asfaltta bir binek otomobil kadar müthiş Touareg arazi koşullarında yeterliden öte performans sunuyor.
Çamurluyken daha seksi
4x4'lere özel bir sevgim, özel bir merakım vardır. Geçmişte avcılığa meraklı olduğum dönemlerde, sürekli bu araçları kullanmış olmam, o zamanlar şimdiki gibi moda olmamasına ve gençliğimin bir bölümünde azman 4x4'lerle şehir kovboyu gibi ortalarda geziyor olmamdan olsa gerek arazi araçlarını severim. Eski Willys'leri, şimdi Grand Cherokee'lerin atası Wagooner'ları, Rover 90'ları, 1. jenerasyon Blazer'ları çok kullandım. Açıkçası Volkswagen'ın "Süper motorlu" Touareg'inin direksiyonuna da bu anılarla oturup "dersimi" aldım. Ne ders aldığımı aşağıda anlatacağım.
İZLENİM Doğuş Motor'un test etmem için gönderdiği Volkswagen Touareg, serinin en üst modeli V10 turbo dizel motorlu versiyondu. Yani 300 beygirin hayli üzerinde bir güç ve 700 newtonmetreyi aşan torkuyla tam bir "Canavar". Ancak son derece şık deri ahşap karışımı iç mekanı, her türlü sürüş desteği ile beraber bir arazi aracından çok konforlu bir uzun yol otomobiline benziyordu. 6 ileri tiptronik şanzımanı, insanı ürküten motor gücü ile "Dehşet" bir aletti. Torku o kadar yüksekti ki, acaba bununla arızalı bir TIR'ı çekebilir miyim diye düşünmedim değil. Motorun ortaya koyduğu güç, hemen hemen aynı alt yapı üzerine koyulmuş olan Porsche'un 8 silindirli 340 beygirlik Cayenne'inden aşağı değildi ve saatte 200 kilometrelik sürate kadar bir benzinli bir Porsche Cayenne V8 gibi gidiyordu. Ancak Porsche'nin 200'ün üzerine bir 50 daha koyarak 250'ye ulaşması çok daha kolay oluyordu. Fakat Touareg'in de frenleri Porsche'ye oranla daha iyi gibi geldi bana.
İÇ GÖRÜNÜM Bir arazi otomobili için fazla şık. Kaliteli bir deri döşeme, alüminyum çerçeveler. Göze hoş görünen ahşap detaylar. Porsche ve Range Rover'a oranla göze çok daha hoş gelen gösterge tabloları. Elektrikli koltuklar, güçlü bir hava şartlandırıcı, muazzam bir müzik sistemi. Geniş, ferah ve neo klasik bir iç mekan.
MOTOR VE ŞANZIMAN Motor tek kelimeyle muazzam. Dizel gibi değil. Sanki 12 silindirli benzinli bir motor. Alışılmışın çok üzerinde bir devir çevirme gücü ve bir dizelin ulaşması mümkün olmayan bir akselerasyon. Ve bu güce oranla tutumlu sayılabilecek bir tüketim. Aslında motor o kadar etkileyici ve mükemmel ki, bir spor otomobile koymak bile mümkün. Porsche'nin yeni 4 kapılısına bile yakışır. Şanzıman başarılı olmaya çok yakın. Ancak yüksek tork sanki daha güçlü bir şanzıman istiyor.
SÜRÜŞ Touareg asfaltta müthiş. Sanki bir binek otomobili. Ancak ben ukalalık ederek bu otomobili bir off road yarışının şartlarında denedim. 3 gün aralıklarla yağan ve bir gece önce kesintisiz bir sağanaktan sonra balçık deryası haline gelen orman içi yollara girdik. Ve bu arada otomobilin üzerinde asfalt hız lastiklerinin olduğunu unutarak. Buna rağmen otomobil umulanın üzerinde bir performans sergiledi. Fakat Rahşan'a laf yetiştirmeye çalışırken bir an boş bulunup lastiği yol kenarındaki derin çamura kaptırıp yoldan çıktım. Ve bu arada "Modern" arazi araçlarının bir zafiyetini keşfettim. Aşırı zor koşullarda kontrolü sizden alıyorlar. Fazla motor ve şanzıman kontrolü var. Bu da otomobilin sizin tarafınızdan değil, sizin otomobil tarafınızdan kullanılmanıza sebep oluyor. Bizim gibi geçmişin şanzıman kilidini içerde vites kolunun yanındaki kollardan yapmaya alışmış, diferansiyel kilitlerini tekerlek göbeğinden kontrol eden "İhtiyarların" acemisi olduğu bir durum. Her şeyi otomobilin bilgisayar destekli sistemleri kontrol ediyor ve yapacaklarınızı sınırlıyor. Bu da otomobili kaldığınız yerden "Traktörle" çıkarmanıza neden oluyor. Ama zaten bu otomobili bizim kaldığımız yere kadar getirmek için insanın aklını peynir ekmekle yemiş olması da gerekiyor. Sonuç olarak Touareg bence "Süper" bir otomobil. Ama dağlarda azmak için değil, "İnsan gibi" kullanmak için yapılmış. Yolda ve abartılmamış arazi koşullarında yeterliden öte bir performans sunuyor.
Fatih Altaylı
|
|
|
|
|
|
|
|
|