|
|
|
|
Orta sınıfta ekonomik seçim
Hyundai deyince hemen arkasından "Accent" demek geliyor insanın içinden. Ama ben "Sonata" diyeceğim. Fatih Altaylı'nın test otomobillerini ben servis ediyorum. A8 Quattro'yu götürmeden önce yolu biraz uzattım. Canımın fena halde iri bir otomobil kullanmak istediğini farkettim. Dış ses: "Rahşan, önündeki yemek ile ilgilen" Ve yeni tasarımını çok beğendiğim Hyundai Sonata 2.4' ü ayarladım kendime. Otomobil ağırlıklı olarak Amerikan pazarı için yaratılmış. Geniş iç hacim, elektrik kontrollü deri koltuklar, otomatik vites, bardak koyma yerleri. Sunroof ve yumuşacık bir süspansiyon Amerikan pazarının vazgeçilmezlerinden. Bunlara bir de benzini bol bulan Amerikalıları eğlendirecek 2.4 litre motor eklenince formül tamamlanmış oluyor. Sonata, satış anlamında ülkemizde hak ettiği yeri bulamadı. Çünkü tasarımı, sınıfının gereksinimlerini yansıtabilecek karizmada değildi. Yeni Sonata tasarım anlamında orta sınıf ciddiyeti ve prestij kaygılarını yansıtabiliyor. Tasarımında bazı markalardan esintiler hissedilse de araç Türk tüketicisinin zevklerine hitap edebilecek türde. Yolcu kabininde konfor üst düzeyde. Donanım paketi de çok zengin. Otomobilin iki motor seçeneği var. 2.4 litrelik versiyon için sunulan standart donanım listesi gerçekten çok etkileyici. MP3 ve kaset çalabilen müzik seti, elektrikli sunroof, elektrikli hareket edebilen koltuklar, otomatik vites aracın standartları arasında. Otomobille şehir içinde yasal hız sınırları içinde seyahat etmek çok konforlu. Çünkü yumuşak süspansiyon, İstanbul'un taşlı topraklı yollarını mükemmel bir asfalt hissiyatına çeviriyor. Ancak ani şerit değiştirmelerde veya hızlı girilen virajlarda otomobil ileri derecede yatma eğilimine giriyor. Bu da arkasının zaman zaman savrulmasına neden olabiliyor. Viraj içlerinde otomobili provoke etmemek gerekiyor. Ancak ağır kasislerde yumuşak süspansiyon, otomobilin kasise düşen lastiklerinin de tutunmasına neden olduğu için güvenliğe olumlu katkıda bulunuyor. 2.4 litre hacmindeki 162 beygir gücündeki motor 4 ileri otomatik vites ile yönetiliyor. Dolayısı ile vites araları hayli uzun. Motorun performansı gayet iyi. Ancak yakıt tüketimi biraz yüksek. Sonuç olarak otomobilin verdiği donanım ile fiyatı karşılaştırıldığında sınıfında hayli ekonomik bir seçenek olarak karşımıza çıkıyor. Eğer sportif istekleriniz yoksa, orta sınıf otomobil alırken Sonata'yı da gözden geçirmelisiniz.
Hyundai Sonata 2.4 Max. Güç: 162 bg- 5800 d/dak Max Tork: 22.3 kgm- 4250 d/dak Max. Hız: 205 km/s 0-100 km/s: 10.4 sn Silindir sayısı: 4 Fiyatı: 66 bin 400 YTL
Rahşan Gülşan
|
|
|
|
|
|
|
|
|