|
|
|
|
Fatih Altaylı Audi A8 3.0'ı test etti
Bu hafta çok sevdiğim bir markayı test ettim. Yıllarca Audi'nin A6 modelini kullandım. Son Audi'm bir S6 4.2'ydi ve aramızda bir aşk vardı.
Param var ama ekonomiden de anlarım
Bu hafta çok sevdiğim bir markayı test ettim. Yıllarca Audi'nin A6 modelini kullandım. Son Audi'm bir S6 4.2'ydi ve aramızda bir aşk vardı. Ancak bu haftaki deneyim biraz farklı olacaktı. Çünkü Audi'yi severim ama dizel otomobilleri pek sevmem, hele hele lüks sedanların dizellerini hiç sevmem. Daha doğrusu sevmezdim. Ta ki, bu hafta sizlere anlatacağım Audi A8 3.0 TDI'yı deneyene kadar. Bu otomobille ilgili kendi fikirlerimi yazmadan önce yardımcım Özay Şendir'in benim yanımda A8'le trafiğe kapalı alanda hayli ciddi bir virajı 200 km/s ile aldıktan sonraki cümlesini aktarmak istiyorum: "Abi herifler yapmış be!" Gerçekten yapmışlar. Audi'nin yeni A8 serisinin 6.0'ı hariç hepsini kullanmıştım. Emin olun hiç biri beni bu 3 litrelik dizel kadar etkilemedi.
İÇ DİZAYN Audi A8'in içi son derece "Alçakgönüllü"... Ne BMW 7 serisi kadar avangard, ne Mercedes S serisi kadar "Şatafatlı"... Şık ama kendi halinde. Belki biraz kaba ama gözü rahatsız etmiyor. Elektrik kontrollü koltuklar sert ve rahat. Biraz da sportif. Ahşap kaplamalar biraz klasik ama tipik Audi. Müziği ve otomobilin bir takım ayarlarını yapabileceğiniz MMI sistemi son derece basit ve kullanışlı. Her şey yerli yerinde. Her şey ergonomik. İnsanın kafasını karıştıracak kadar yoğun bir teknolojik destek yok. Arka koltuklarda diz mesafesi yeterli. Tüm koltuklar ısıtmalı. Arka koltukların da elektrikli ayarları var. BMW'nin 7 serisinde eleştirilen I-drive sisteminin benzeri var ama daha basite indirgenmiş. Motor ve lastik sesi içeriye pek sızamıyor. Bose müzik sistemi harika. Televizyon iyi alıyor ama bence gereksiz. Boşa para.
MOTOR VE ŞANZIMAN 6 silindirli bir dizel motor bu kadar mı iyi olur! Olmuş. 233 beygirlik motorun torku çok yüksek. Bu nedenle 255 beygirlik 3,2 FSI ve 280 beygirlik 3.7 litrelik motorlardan daha iyi bir sürüş keyfi veriyor. Aradaki farkı daha iyi anlamak için bir gün önce denediğim A8 4.2 ile 3 litrelik dizel arasında sürüş özellikleri açısından "Kıl" kadar fark var. Buna mukabil 4,2 litrelik motor 100 kilometrede 20 litreye yakıt tüketirken, 3 litre dizel olan 13,5 litre tüketiyor. Otomobil 240 km/s sürate kadar sorunsuz çıkıyor. Ve neredeyse benzinli bir motorun akselerasyonuna sahip. Motorda dizel sesi yok. Vibrasyon ise kabul edilebilir sınırın da altında. 6 ileri tiptronik şanzıman yüksek torklu motorla kusursuz bir uyum içinde. Vites değişimlerini hissetmiyorsunuz bile sanki tiptronic değil de multitronic bir şanzıman.
SÜRÜŞ Dev kasaya rağmen sanki spor bir sedan gibi. Quattro otomobil virajları akıl dışı bir rahatlıkla alıyor. Limitleri zorladığınızda bile kontrollü bir savrulma var. Arka çok hafif kayıyor ama gazladıkça düzeliyor. Direksiyondaki vites kumandaları her an vites küçültüp büyültmenize imkan sağlıyor ama zaten 4 bin 500 devirli ve yüksek torklu motorun şanzımanla mükemmel uyumu sayesinde buna pek gerek bırakmıyor. Frenler kusursuz. Yol tutuş mükemmel. Yüksek süratlerde bile rahatsız edici bir rüzgar veya motor sesi yok. Bose müzik sisteminden yükselen müziğe rahatça kulak verebiliyorsunuz.
İZLENİM Almanların üç lüks sedanı, BMW 7, Mercedes S ve Audi A8'in ortak özellikleri kusur bulmanın zor olması. Bu da kusursuza yakın bir otomobil. İçinin eski Audi'leri fazla anımsatması bir eksi olarak görülebilir ama Audi kullanıcılarını şaşırtmamak adına düşünülmüş bir durum da olabilir. Otomobilin önden bir ok başı gibi görünümü, arkadan sportif ama ağırbaşlı havası, kullanımı, motoru her şeyi son derece yerli yerinde. Ve bence serinin en "alınası" otomobili. Bu performans ve bu tüketimle A8'in en iyisi..
Audi A8 3.0 TDI Max. Güç: 233 bg- 4000 d/dak Max Tork:450 nm- 1400/ 32500 Max. Hız: 240 km/s 0-100 km/s: 7.8 sn Silindir sayısı: V6 Ağırlık: 1830 kg. Fiyatı: 127.163 Euro Motor hacmi: 4921cc. Max. Güç: 316 bg- 3750 d/dak Max Tork: 750 nm- 2000 d/dak 0-100km/s hızlanma: 7.8 Fiyatı: 120 bin euro
Fatih Altaylı
|
|
|
|
|
|
|
|
|