|
|
|
|
Alfa Romeo GT tam bir İtalyan
Bu hafta sizler için denediğim otomobil Alfa Romeo'nun GT'siydi. Aslında Alfa 156 bazı üzerine kurulmuş, tek kapılı bir coupe.
Bütün İtalyanlar gibi keyif veriyor
Bu hafta sizler için denediğim otomobil Alfa Romeo'nun GT'siydi. Aslında Alfa 156 bazı üzerine kurulmuş, tek kapılı bir coupe. Dizayn olarak "Çok şık" olsa da, Alfa Romeo'nun eski "GT" ve GTV"lerinden hayli uzak. Benim için Alfa Romeo GTV 1970'lerin ortasında üretimine başlanan ve 1981 yılında 2,5 litrelik motorlu GTV6 ile müthiş bir başarı yakalayan otomobildir. Daha sonra 1990'larda üretimine geçilen GTV'ler ve aynı baz üzerine yapılan Spider da "Fena değildi" ama o eski GTV ve Spider'ın tadına hiç bir zaman ulaşılamadı. Neyse konumuz nostalji değil. Altımızdaki GT.
İZLENİM Alfa Romeo GT, Fiat hariç bütün İtalyan otomobilleri gibi "Heyecan" verici dizayna sahip, her hattıyla "Güzel" bir otomobil. Dışında da, içinde de müthiş sportif bir havası var ve her bir çizgisi özenle dizayn edilmiş. Zaten otomobilin dizaynını da Pininfarina ve Guigaro (İtaldesign) ile birlikte dünyanın en iyi üç dizayn atölyesinden biri olan Bertone yapmış. Otomobilin genel havası sahibine "İyi ki, buna sahibim" duygusu veriyor. Ancak, son yıllarda üretilen pek çok Alfa Romeo gibi, geçmişin Alfa Romeo'larının özelliklerine sahip değil ki, bu eski özelliklerin kimi olumlu, kimi olumsuzdu..
İÇİ Otomobilin içinde hemen hemen hiç sorun yok. Çok çok güzel. Malzeme kalitesi vasatın üzerinde. Spor koltuklar rahat. Direksiyon sanki bir Ferrari direksiyonu. Kırmızıyla aydınlatılmış gösterge tablosu tek kelimeyle "Muhteşem" ancak 156'da ortada konumlanan bazı göstergelerin, GT'de kilometre saati ve takometrenin yanına alınması sportif etkiyi azaltmış. Metal gaz ve fren pedalları hoş. Ancak yol bilgisayarının kullanımı son derece gayri ergonomik. Müzik sistemi Maserati GT'nin hemen hemen aynısı. Sesi güzel, kullanımı zor. Maserati'ninkini çözmem bir yılımı almıştı. Bunu çözmek de yeni bir kullanıcı için o kadar sürer. Üstüne üstlük tüm menüleri İtalyanca. Tabii yol bilgisayarının uyarıları da. Bu otomobili alacaksanız, önce bir yıl İtalyan Kültür'de ders almanız iyi olur. Her şeye rağmen içinde kendinizi iyi hissediyorsunuz.
DIŞI Önden büyük ölçüde 156'ya benzese de, bazı nüanslar var. Çerçevesiz kapı camları ve uzun tek kapı, arkaya doğru kütleşen tasarım ve arkadan görünüm süper. Arka yapı otomobile "Kaba" bir zarafet veriyor. Düşük profilli lastikler ve şık jantlar da etkiyi arttırıyor.
MOTOR VE ŞANZIMAN 2 litrelik motor iyi. Ancak Alfa'nın 156 serisinin motor işletim sisteminde çözemediği bir sorun burada da kendini gösteriyor. Otomobil ilk çalıştırıldığında bir süre gaz yemekte zorlanıyor. Bunun dışında yüksek devirli kullanımda çok başarılı. Ancak aynı şeyi "Selespeed" şanzıman için söylemek zor. Aynı grup içinde bulunan Ferrari ve Maserati'nin şanzımanları ne kadar başarılı ise, Alfa GT'ninki için başarılı demek zor. Vites değişimlerini çok sert yapıyor. Özellikle şehir içi kullanımda hayli rahatsız. Ancak otoyola çıkıp da, gazlamaya başlayınca bu sorun ortadan kalkıyor. Tek sorun viteslerin çok hızlı tükenmesi. Otomobil açıkça bir 6. vites istiyor gibi. Tabii bütün şanzıman oranlarının değişmesi de gerekiyor.
SÜRÜŞ Bütün İtalyanlar gibi, Alfa GT'de kullanırken insana keyif veriyor. Hele hele yüksek süratlerde ve yüksek devirlerde... Yol tutuş mükemmele yakın. Sert virajlarda kafadan hafif kopuyor ama dengeli. Direksiyon çok duyarlı. Usta işi. Tek sorun otomobilin 160'dan sonra akselerasyonunu kaybetmesi. Ama yine de 220'ye kadar çıkıyor. Otomobilden zevk almak isteyenler için ideal. Tabii bir büyük motor ve düz şanzımanı tavsiye ediyorum.
Alfa Romeo GT Motor Hacmi: 1970 cc. Max motor gücü: 165 bg- 6400 d-dak Max. Tork: 206 nm.- 3250 d-dak 0-100km/ s hızlanma: 8.7 sn Max. Hız: 217 km/sa Fiyatı: 70 bin YTL
Fatih ALTAYLI
|
|
|
|
|
|
|
|
|