Kabızlıkta birinci çıktık probiyotik yoğurda sarıldık
Dünya kabızlık sıralamasında 1'inci olan Türkiye'de sindirimi kolaylaştıran probiyotik yoğurtlar, 5 ayda yoğurt pazarının yüzde 4.6'sını kaptı. Pazar büyüklüğünün yıl sonunda 10 milyon $'a ulaşması bekleniyor.
Türkiye dünya kabızlık sıralamasında 1'inci çıkınca, probiyotik yoğurt pazarı patladı. İlk kez Nisan 2005 tarihinde tanıştığımız probiyotik yoğurtlara ilgi, her geçen gün artıyor. Tüketici ilgisi arttıkça, gıda şirketleri birbiri ardına probiyotik ürünleri piyasaya sunuyor. Vücutta çalışan sistemleri aktive eden probiyotik ürünlerin en önemli özelliği, sindirim sistemini çalıştırmasına yardımcı olması.
YENİ ÜRÜNLER YOLDA Danone ve Sütaş'ın ardından, son olarak Ülker- Hero ortaklığı da yeni ürünleri ActiPro ve ActaVitale'yi piyasaya sunacağını açıkladı. Ülker yetkilileri, içinde probiyotik kültürler ve lifler içeren ActiPro'nun düzenli kullanılması halinde vücut direncini artırdığına ve bağışıklık sistemini güçlendirdiğine, ActaVitale'nin ise sindirim sistemini çalıştırdığına dikkat çekiyor. Gıda şirketleri, probiyotik ürünlerin çeşitlenmeye devam edeceğini dile getiriyor.
5 AYDA YÜZDE 4.6 PAY 5 ay gibi kısa bir sürede toplam yoğurt pazarı içindeki ciro payını yüzde 4.6'ya çıkaran probiyotik yoğurtlar, fonksiyonel gıda kategorisinde yer alıyor. Hero Gıda Sanayi Ve Ticaret A.Ş. Genel Müdürü Nasuh Önal, dünyada fonksiyonel gıda pazarının 50 milyar Euro büyüklüğe ulaştığını, Avrupa'da ise büyüklüğün 20 milyar Euro olduğuna işaret etti. Önal, Türkiye'de henüz çok küçük olan pazarın hızlı bir büyüme göstereceğini belirterek, bu yılın sonundaki Pazar büyüklüğü tahminlerinin ise 10 milyon dolar olduğunu kaydetti. Hero İsviçre Laboratuarı Ar-Ge Direktörü Klaus Kuhn, Türkiye'deki tüketici talebinin Avrupalı tüketicilerinki ile paralel olduğunu söyledi ve ekledi: "Tıpkı Avrupa pazarındaki gibi Türkiye'de de beklenti, sağlıklı ürünler tüketmek yönünde. Yaşam biçimi ve afiyetin önemli olduğu Türkiye, fonksiyonel gıda pazarına çok açık bir ülke."