Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Yönetim Kurulu Başkanı Nuşin Oral, alışveriş merkezlerindeki otoparkların doluluk oranının geçen yılın aynı dönemine göre düştüğü söyleyerek, "Petrol fiyatlarındaki artış, ailece yapılan toplu alışverişlerde düşüşe yol açtı" dedi. "Bu artış, harcama alışkanlıklarında öngörmediğimiz bir değişikliğe neden oldu" diye konuşan Oral, petrol ve türevi ürünlere aile bütçesinden ayrılan oranın artmasının önemine işaret etti. Bu nedenle diğer harcamaların de azaldığını dile getiren Oral, "Tüketici, yürüme mesafesindeki alışveriş merkezleri ve mağazaları tercih ediyor. Servislerle alışveriş merkezlerine müşteri getiren şirketler ise servis sayısını azaltıyor, servis yapılan semtleri ve dolayısıyla maliyeti makul bir gider seviyesinde tutmaya başladılar" dedi.