Eski havacılar ne yapar?
Hafta içinde havacılık dünyasını yakından ilgilendiren, Türkiye adına da bir onur olarak gazete sayfalarına yansıyan bir habere dikkat çekmek istiyorum. Türk Hava Yolları (THY) eski Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Başkanı Cem Kozlu, Uluslararası Havayolları Eğitim Fonu (IATF) Yönetim Kurulu Üyeliği'ne atanmış. Türkiye'den bir kişinin Cem Kozlu gibi bir ismin IATF'de yer alması gerçekten önemli. AK Parti hükümetiyle birlikte bürokraside taşlar yerinden oynarken, THY Yönetim Kurulu Başkanı Cem Kozlu ve Genel Müdür Yusuf Bolayırlı'nın yerinde kalacağı genel bir kanaat olarak tüm kamuoyuna yayılmıştı. Ancak, her iki isim de THY'den ayrıldı. Ardından genel müdür yardımcıları da görevlerini yeni isimlere bıraktı. Cem Kozlu'nun siyasi geçmişi varsayımla görevini bıraktığı dikkate alınsa dahi, yıllarını THY'ye vermiş, siyasi bir tarafı da olmayan Yusuf Bolayırlı'nın kuruma katkı sağlayacağına inanlardandım. Fakat, ne üzücüdür ki Bolayırlı'yı, yeni yönetim eski hesaplardan dolayı mahkemeye vermiş. Yani faydalanmak bir yana, gittiği yerde rahat etmesi bile sanki göze batmış. Diğer taraftan, Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (IATA) tarafından kurulan Uluslararası Havayolları Eğitim Fonu Yönetim Kurulu Üyeliği'ne Cem Kozlu getirildi. Bakarsınız benzeri bir uluslararası göreve yakında Yusuf Bolayırlı da atanabilir. Çünkü, Türkiye'de havacılık sektörünün sağlıklı büyüyebilmesi için yurtdışındaki önemli makamlara, havacılık alanında tecrübeli ve saygın isimlerin Türklerin gelmesi son derece önem arz ediyor. Kozlu'nun görev aldığı IATF, THY gibi IATA üyesi havayolları şirketlerinin yanı sıra, uçak ve motor üretim şirketlerinin de katkısıyla oluşturmuş ve tüm dünyaya hitap eden bir organizasyon. Gelişmekte olan ülkelerin havayolları şirketlerinin gereksinim duyduğu uzman yöneticilerin eğitimine yardım sağlayan fon kapsamında, 2004'te bin 250 havayolu personeline eğitim desteği sağlanmış. IATF, bu yıl da yaklaşık bin 500 kişiye, havayolları şirketlerinde yönetici olarak yetiştirilmek üzere, burs programları, bölgesel eğitim programları, değişim programları kapsamında eğitim desteği sağlayacakmış. Eğer böyle bir yerde temsilciniz yoksa, buralardan faydalanma, uluslararası arenada söz sahibi olma şansınız da o derece azalıyor. Bu vesileyle, elimizdeki değerlerin sağına soluna bakmadan ülke menfaati için kullanılmasında sayısız fayda olacağını hatırlatalım.
ÖZEL HAVAYOLLARI ÖZENSİZ Evet son iki yılda havacılık sektörümüz coştu. Uçak, yolcu, pilot sayısı arttı ama özel havayollarının kalitesinde artan bir şey yok. Şu an faaliyet gösteren özel havayollarımız içinde müşteri yani yolcu memnuniyeti neredeyse sıfır noktasında. Bazılarının birbirine üstün oldukları noktalar var, ancak hiçbirisi halen daha THY'nin eline su dökecek kaliteye ulaşmış değil. En fazla şikayet edilen nokta yaz sezonunda yoğunlaşan seferlerdeki rötarlar ve yolculara bilgi verilmemesi. Eğer içlerinden birisi yolcu memnuniyetini sağlamayı başarır, iç yapısını sağlıklı bir şekilde organize ederse, Türkiye'de farklı bir noktaya yerleşeceğine inanıyorum. Şimdilik bizden uyarması... Geçtiğimiz hafta annesi Alev Koral'ı kaybeden Lufthansa Türkiye Müdürü Sadık Elmas'ın acısını yürekten paylaşıyor, baş sağlığı diliyorum.
|