kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
  » Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Bu tren festivale gider
Bu tren festivale gider
Rakamlarla Rock'n Coke

Festival treni yolda

Bu yıl 50 bini aşkın kişinin izleyeceği festivale Avrupalı ve Ortadoğulu gençlerin ilgisinin de büyük olacağı tahmin ediliyor


Bu tren festivale gider

Avrupa'da dokuz farklı ülkede düzenlenen müzik festivallerini birleştiren 'Soundwave' etkinliğinin son durağı İstanbul'da 3-4 Eylül'de düzenlenen Rock'n Coke Festivali olacak. Uluslararası nitelikteki festivali pek çok ülke örnek alıyor.

Türkiye'de son üç yıldır açık havada yapılan müzik festivalleri gençler tarafından büyük ilgi görüyor. Bu yıl 3-4 eylülde Hezarfen Havaalanı'nda düzenlenen Rock'n Coke müzik festivali de en büyüklerden biri... Coca Cola'nın 200 ülke arasında dağıttığı "En başarılı pazarlama etkinliği" ödülünü alan ve yine Cola'nın 67 ülkede dağıtılan Update adlı dergisinin son sayısına kapak olan Rock'n Coke, şimdi de yurtdışından gelen müzikseverleri ağırlamaya hazırlanıyor. Festivalin başarısı, Danimarka'da başlayıp Türkiye'de sonlanacak Soundwave festivaller turuna da ilham kaynağı oldu. Avrupa'nın en kapsamlı müzik etkinliği olan Soundwave, bu yaz ilk kez düzenleniyor. Farklı ülkelerdeki dokuz ayrı festival ve sayısız etkinlikten oluşan Soundwave turu için bir de özel müzik treni hazırlandı. Her vagonunun üzerinde uğradığı bir şehirdeki festival afişi bulunan tren, tüm Avrupa'da yaklaşık 18 bin kilometre yaparak gençleri değişik festival alanlarına taşıyacak. Özel olarak tasarlanan Soundwave treninde yol boyunca farklı ülkelerden gruplar performans sergileyecek. İspanya'da "Benicasim", Hollanda'da "Dance Valley" gibi dünyanın önde gelen festivallerinin de içinde bulunduğu Soundwave festivaller turunun son durağı Rock'n Coke'un yapıldığı İstanbul olacak. Tren Türkiye'deki festivale Avrupa'nın çeşitli ülkelerinden yaklaşık 600 genci taşıyacak. Sirkeci Garı'ndan yola çıkacak gençler, sabahın erken saatlerinde festival alanının bulunduğu müzik kasabasına gidecek. Bu etkinliğin yaratıcısı ve yöneticisi ise geçtiğimiz yıl Rock'n Coke'un organizasyonundaki başarısı nedeniyle Coca Cola Avrupa'nın müzik stratejileri danışmanlığına getirilen Umut Özaydınlı.

TÜRK EKİBİN BAŞARISI
İlk kez 3 yıl önce düzenlenen Rock'n Coke'un kısa sürede müzikseverlerin ajandasına girmesi onu düzenleyen Türk ekibinin başarısından kaynaklanıyor. Bu festivaller içinde en çok seyirciye sahip Rock'n Coke'un yakaladığı başarının mimarlarlarından biri de Umut Özaydınlı. Mart ayından beri Coca Cola Avrupa'nın Londra'daki merkezinde, müzik festivallerinin desteklenmesi, gençlerin Avrupa içindeki festivallere katılımını sağlayacak pazarlama etkinliklerinin yürütülmesi konusunda danışmanlık yapıyor. Ancak onun için İstanbul'daki festivalin yeri ayrı: "Rock'n Coke, 2003 yılında yeni doğmuş bir bebekti. Gittikçe büyüyor. Bu yıl artık uluslararası bir festival olma yolunda. Avrupa'nın çeşitli ülkelerinde farklı biçimlerde kampanyalarla tanıtılıyor." Dünya çapında turizm sektöründe faaliyet gösteren kurumlara içerik sağlayan www.whatsonwhen. com adlı sitede Rock'n Coke için çağrıda bulunuluyor. Fransa'nın ünlü fast food restoran zinciri Quick'lerde tüm bardakların üzerinde 'İstanbul'a gidin' çağrısı yapılıyor. Coca Cola Marka Grup Müdürü Yeşim Balım, "Amacımız dünya standartlarında bir festival yapmak ve Rock'n Coke'u da bir festival markası haline getirmekti. Bu üç yıllık döneme baktığımızda bunu başardığımızı görüyoruz. Sadece Avrupa'dan değil Ortadoğu ve Türki Cumhuriyetler'den de katılımcı bekliyoruz. Bu yılın bir başka özelliği de Avrupa'nın önemli medya kuruluşlarından habercilerin festivale davet edilmiş olması" diyor. Avrupa'nın en kapsamlı açık hava festivalleri arasındaki Rock'n Coke, bu yıldan itibaren 20 ülkede pazarlanmaya başlamış. 50 bini aşkın kişinin izleyeceği düşünülen festivale Avrupalı gençlerin de ilgisinin büyük olacağı tahmin ediliyor. Coca Cola Halkla İlişkiler Müdürü Ebru Bakkaloğlu; "İlk iki yıl daha çok İstanbul'dan katılım vardı. Bu yıl Ortadoğu ve Avrupa'nın yanı sıra yurtiçi illerden de katılımcıların sayısı artacak" derken, Coca Cola Marka Müdürü Burak Ufuk, "Bu seneyi başlangıç olarak görüyoruz. Tanıtım çalışmalarımızı uzun vadeli sürdüreceğiz. Gelecek yıllarda festival katılımcılarının en az yarısının yurtdışından gelen katılımcılardan oluşmasını hedefliyoruz" açıklamasını yapıyor. Umut Özaydınlı ise bu hedefin hiç de uzak olmadığı görüşünde: "Yurtdışında benzeri bir festivalin kombine biletleri yaklaşık 150 euro. Bizimkisi ise sadece 40 euro civarında. Üstelik İstanbul başlı başına görülmeye değer bir destinasyon. Turizm acentalarıyla kontağımız devam ediyor. İstanbul'un güzellikleriyle festival bir araya getirildiğinde katılım da artacaktır." Oldukça genç bir ekibin emeğinin geçtiği festival her yıl gelişerek büyüyor. Bu yıl kendi sitelerinden hazırladıkları ankete yaklaşık 10 bin genç katılmış ve gençlerin en çok dinlemek istedikleri grup The Cure olarak belirlenmiş. Festivalin rock müzik ağırlıklı olduğunu da belirtelim. Umut Özaydınlı, geçtiğimiz yıllarda kendilerine gelen bu tip eleştirileri ise şöyle cevaplıyor: "Biz rock festivali olarak değil müzik festivali olarak yola çıktık. Bu yüzden o yıl kimler çok dinleniyorsa o kişi ve grupları davet ediyoruz. Sadece rock müzik festivali değiliz." Uluslararası bir festival olma yolunda emin adımlarla ilerleyen Rock'n Coke, artık Güney Afrika ve Yunanistan'da düzenlenecek festivaller için bir 'model'...

Aynur ERDEM

DİĞER GÜNCEL HABERLERİ
 Ali'nin okuma fişleri rafa kalktı
 Her Türk mimar mı doğar?
 Kadınların ne kadar ileri gittiğini tahmin edemezsiniz
 Erken doğum telaşına son
 Şimdi eller havaya, tüm fabrika!
 Bir Türk'e aşık oldu aşkın kitabını yazdı
 Dışarı Çıkmadan Önce
 Genç Sultanların şampiyonluk kıyafetleri hazır
 Kız arkadaşımla görünemem çünkü korkuyorum
 Hapisteki çocuğun beklediği kamyon artık gelmeyecek
 Kuran kursları açılacağına dil okulları açılmalı
 Şampiyon otomobil yaratıyorlar
 Bitkilerin simyacıları İstanbul'a geliyor
 Bu zayıflama programıyla kilo vermemek çok zor
 Sorunsuz ergenliğin temeli çocuklukta
 Medrano Sirki 14 kaplan gücünde
 Doğal yaşam trendi onları da etkiliyor
 Bu alet çok iş beceriyor, çok
 Önce dost biriktirin
    Cumartesi Yazarlar
  » Güncel
    Yaşama Dair
    Sinema
    Gurme
BALÇİÇEK PAMİR
Sekiz metreden fazla atlayamayız bizi aşar
Hava nasıl...
FİLİZ AKIN
Migrenin tedavisi var mı?
Beni tanıyanlar bilirler.
ALİ POYRAZOĞLU
Bütün sosyeteyi bekliyorum gelmezseniz...
Şampiyonlara şampanya yakışır
Dev şişelerle şarap ve şampanya satın alanların sayısı artıyor. Bu modayı 1967...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.