Tüm zamanların en büyük ikinci şirket birleşmesi olan Time Warner- AOL evliliğinde sona yaklaşılıyor. CEO Richard Parsons hazırlanan büyüme stratejisi başarısız olursa AOL'in satılabileceğini söyledi.
Dünyanın en mutsuz şirket evliliklerinden bir olan Time Warner-AOL birlikteliğinde boşanma ihtimali gittikçe güçleniyor. Şirket yetkilileri son umutlarını AOL içerisinde hayata geçirilmeye çalışılan büyüme stratejisine bağladı. Time Warner- AOL CEO'su Richard Parsons yaptığı açıklamada, "Eğer strateji başarısız olursa AOL için farklı çözümler üzerinde düşünmeye başlayacağız" dedi. AOL içerisinde hazırlanan büyüme stratejisine göre şirket özellikle ücretsiz hizmetlere ağırlık vermeyi planlıyor. Bu çerçevede önümüzdeki yaz hayata geçecek olan yeni AOL internet sitesiyle birlikte şirket tüm dünya üzerinde geniş bir kullanıcı kitlesine ulaşmayı hedefliyor. AOL daha önce yalnızca ücret karşılığı sunduğu çok sayıda hizmeti bu sayfalar üzerinden ücretsiz olarak sunacak. Sitenin başarılı olması halinde AOL, ABD'deki 9.6 milyar dolarlık internet reklamcılığı pastasındaki payını artıracak. Şirket bu yıl için 1.5 milyar dolarlık bir reklam girdisi bekliyor. Gelir artırıcı projeler Time Warner içerisinde de en çok tartışılan konuların başında geliyor. Şirket kendine ait televizyon şirketini halka arz ederek taze nakit akışı sağlamak istiyor. Ocak 2001'de toplam 112 milyar dolara bir araya gelen iki şirket dünyanın en büyük medya kuruluşunu oluşturmayı hedeflemişti. Ancak birleşme hiçbir zaman beklenen sinerjiyi beraberinde getirmedi. Evlilikten bir yıl sonra açıklanan 98.7 milyar dolarlık net zarar dünya ekonomi tarihine geçti. Yöneticiler o gün bu gün şirketi düze çıkarabilmek için büyük çaba harcıyor. Ancak uzmanlar boşanmanın yakın olduğu görüşünde.