Tofaş Pazarlama ve Ürün Direktörü Marco Napodano, Türkiye'de Alfa Romeo için uzun dönemli strateji hazırladıklarını söyledi.
Cumhuriyet tarihinin en büyük krizinde Türk pazarına girme şanssızlığını yaşayan İtalyan otomotiv markası Alfa Romeo, 2005'i atılım yılı ilan etti. Sadık müşterileri sayesinde kriz döneminde bile pazar payını çift haneli rakamlarla büyüten marka, agresif bir pazarlama anlayışı ile piyasadaki yerini sağlamlaştırmayı hedefliyor. Distribütörlüğü, 2001 yılından bu yana Tofaş Pazarlama tarafından yürütülen Alfa Romeo, yıl sonuna kadar üç yeni modeli daha piyasaya sunacak. Tofaş Pazarlama ve Ürün Direktörü Marco Napodano, Tofaş'ın, Alfa Romeo ile ilgili uzun dönemli bir planlama içine girdiğini belirterek, "2005 için koyduğumuz hedeflerin başında İtalyan ruhunu tüm Türkiye'ye yaymak geliyor" dedi. Napodano ile Alfa Romeo'nun Türkiye ile ilgili stratejilerini konuştuk.
KRİZE RAĞMEN BÜYÜDÜK
* Tofaş Pazarlama olarak dört yılı aşkın bir süredir Alfa Romeo'nun distribütörlüğünü yürütüyorsunuz. Pazarda arzuladığınız yerde misiniz? Tofaş olarak Alfa Romeo'yu ithal etmeye başladığımızda Türkiye, tarihinin en büyük ekonomik krizine girmişti. Bu zor şartlara rağmen kabuğumuza çekilmek yerine bayi ve servis yapılanmasını kısa zamanda tamamlayarak pazarda yerimizi aldık. Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de yüksek performansı ve estetik dizaynı ile rakiplerinden ayırt edilen Alfa Romeo'nun bir diğer özelliği de kullanıcıların markaya çok sadık olması. Alfa Romeo tutkusu birçok kullanıcıda babadan oğula geçiyor. Bu özelliklerle gerek Tofaş'ın kurum olarak, gerekse Fiat'ın marka anlamında Türkiye'deki öncü konumu birleşince, Alfa Romeo'nun pazar payı her yıl birkaç misli artarak büyüdü.
* 2005'i atılım yılı ilan ettiniz. Bu konuda ne gibi gelişmeler yaşanacak? Aslında Alfa Romeo'daki hareketliliğin temelleri geçen yıl kasım ayında yapılan Autoshow 2004'te atıldı. Marka ruhuna uygun iddialı bir stand hazırladık. Standda sergilediğimiz ve Türk tüketicisiyle ilk kez buluşan modellerimizle 'Alfa Romeo'da güzel şeyler oluyor' düşüncesi oluşturduk.
YENİ MODEL Fuarı takiben 2005 Nisan ayında yeni Alfa 147'yi dünya lansmanından çok kısa bir süre sonra Türkiye pazarına sunduk. Ünlü İtalyan tasarımcı Giugiaro tarafından geliştirilen yeni Alfa 147, eliptik üç parçalı farları ve V biçimli ızgarası ile daha sportif bir yapıya kavuştu. Otomobilin iç hacmi de baştan aşağıya yenilendi. Yeni gözbebeğimizin özellikle genç erkek ve kadınları etkileyerek yüksek satış rakamlarına ulaşacağından eminiz. Yeni Alfa 147'nin yepyeni stili, benzerlerinin doğmasına sebep olacaktır.
* Alfa Romeo ile ilgili geleceğe dönük stratejileriniz nelerdir? Alfa Romeo markasının pazardaki payını artırmak için global anlamda yoğun çalışmalarımız devam ediyor. 2005 için koyduğumuz en büyük hedef İtalyan ruhunu Türkiye'ye yaymak geliyor.