|
|
|
|
|
|
'Benden sonra gerçekten fotoğrafçı gelmedi'
* En ünlü fotoğrafınız hangisi? Sadri Alışık'ın portresi yurtdışında ödül aldı. Amerika'da İstvan Codac Company'nin düzenlediği yarışmada ikinci oldu. Yarışmaya çeşitli ülkelerden 184 fotoğraf katılmıştı.
* Bugünün fotoğrafçılarını nasıl buluyorsunuz? Hiç iyi bulmuyorum. Bence Erol Atar da iyi bir fotoğrafçı değil. Benden sonra gerçekten fotoğrafçı gelmedi. Bunu ben de söylemiyorum. Dario Moreno Fransa'dan gelirdi fotoğraflarını çektirmek için. Fransa'da fotoğrafçı yok muydu? Sırf benim için gelirdi. Bir seferde 5 bin fotoğrafını çekerdim. Zeki Müren benden başkasına fotoğraf çektirmezdi. Bir keresinde, ismini vermeyeyim, çok ünlü bir aktör stüdyoya geldi. Akşamdan işkembe yemiş ağzı sarmısak kokuyordu. Onun fotoğrafını çekmedim. 'Sonra gel' dedim. Ne kadar ünlü olursa olsun, benden ancak 2 ay sonraya randevu alabilirdi.
* Peki, usta bir fotoğrafçı olarak sanatçı fotoğrafı çekmenin inceliklerini söyler misiniz? Çok var. Bunları madde halinde sıralandırayım. Bir; bir çehrenin sağı ve solu bir değildir. Hangi çehrenin fotoğrafa daha uygun olduğunu dikkate almalıyız bu yüzden. Doğru çehreyi seçip sadece o çehreyi çekmeliyiz. İki; artist gülerken alt dişi görünmeyecek. Bakıyorum şimdi gülenlerin diş etleri bile meydanda. Üst diş alt dudağa yüklenerek bu sorunu ortadan kaldırabiliriz. Türkan Şoray'a üç günde öğrettim gülmeyi. Halen benim öğrettiğim gibi güler. Üç; göz beyazlarını mümkün olduğunca kapatmamız lazım. Bunu da bakışlarla sağlarız. Mesela Türkan Hanım'ın göz beyazı çok fazla. Dört; en önemlisi fotoğrafçı çektiği kişiye nasıl duracağını tarif ederken hiçbir şekilde elle temasta bulunmamalı. Bunu şimdiki fotoğrafçılar uygulamıyor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|