Perakende sektörü uzun süredir yaşamadığı kadar heyecanlı gelişmelere sahne olurken, bundan sonraki dönemde neler olacağına ilişkin pek çok senaryo var. Gima'nın son anda Carrefoursa'ya geçmesiyle Migros ile Carrefoursa arasındaki liderlik savaşı resmen başlamış oldu. Şimdi iki taraftan birinin atacağı ilk yeni adım, savaşın yönünü ve galibi belirleyecek. İşte bu aşamada Tansaş'ı kimin alacağı çok önem taşıyor. Dün basın toplantısında CarrefourSA Genel Müdürü üzerine basa basa Gima operasyonunun bir sonuç değil, bir safha olduğunu söyledi ve yeni satın almalara sıcak baktıkları mesajını verdi.
TESCO'NUN TAVRI NE OLACAK? İşin diğer cephesinde şu anda sesi çıkmayan İngiliz Tesco var. Tesco'nun Tansaş'ı ne pahasına olursa olsun Carrefour'a kaptırmaması gerekiyor. Çünkü o zaman Türkiye pazarında büyümeleri için yeni mağaza açmaları, yani organik büyümeleri gerekiyor. Bu da ortalık bu kadar toz dumanken ve piyasayı tanımazken çok da kolay başarılabilecek bir şey değil. Atı alan Üsküdar'ı geçmiş olacak. (Herkesin bir kulağı da Tesco'da iken dün o cepheden gelen tek açıklama, Konya'da 13 trilyon liraya alınan araziye ilişkindi.) Öte yandan eğer Carrefoursa Tansaş'ı da alıp liderlik koltuğuna açık ara oturursa o zaman Tesco yarıştan kopacak, Migros'un keyfi ise iyiden iyiye kaçacak. Bu durumda piyasa, Migros'tan Tansaş'a doğru bir hareket bekliyor. Ama Migros'un da Tansaş'a biçilen değeri pahalı bulduğu, konuşulan bir başka konu. Koç Holding Perakende Grup Başkanı Ömer Bozer, önceki gün konuya ilişkin kısacık yorumunda da "B planınız nedir?" sorumuza, "Bizim tek bir planımız var, 2010'a kadar hızlı büyümek. Gima'yı almak bu planın bir parçasıydı. Ama alternatifler de var" diyordu. Nedir o alternatifler? Piyasadaki küçükleri toplamak mı? Şimdilik açıklanmıyor.