CarrefourSA Genel Müdürü Noirmont, "Tüm süreçlerde etik davrandık. Ortada bir satıcı ve alıcı vardı. 48 saatte işi bitirdik, haber vermeye mecbur da değildik" dedi.
CarrefourSA Genel Müdürü Luc De Noirmont, CarrefourSA'nın Gima ve Endi'yi satın almasının ardından dün düzenlediği basın toplantısında, Türkiye'de satın almalara devam edeceklerinin sinyalini verdi. "Bu operasyon bir safhadır" diyen Noirmont, Carrefour'un hipermarket formatında iddialı olduğunu ancak ülkenin geleceğinde süpermarketlerin daha önemli olacağını belirterek, "Bizim hedefimiz Türkiye'nin en büyük dağıtıcılarından biri olmak. Bunun için bir zinciri almamız, önemli bir operasyon yapmamız gerekiyordu. İki imkan vardı ve biri Gima'ydı" dedi. Bu operasyonla her şeyin bitmediğini de vurgulayan Noirmont, "Bu gelişme için çok önemli bir kilometre taşıdır. Yatırımlarımızı daha fazla güçlendireceğiz. Böylelikle hipermarketlerde, süpermarketlerde ve Dia'larda daha hızla çalışacağız. Amacımız müşteriyi daha fazla memnun etmek, tüketimi herkese açabilmek ve özellikle de çeşitlerimizi mümkün olduğu kadar daha fazla ilde yerleştirebilmek'' diye konuştu.
ETİK OLMAYAN BİR ŞEY YOK Basın toplantısında en çok üzerinde durulan konu, CarrefourSA'nın Gima'dan başka zincirlerle ilgilenip ilgilenmediği ve görüşmelerin niçin İMKB'ye bildirilmediği konusuydu. Bu arada, "Bu satınalmanın etik olup olmadığı da" Fransız genel müdüre yöneltilen bir soruydu. Noirmont, bu konudaki sorulara şu karşılığı verdi: "Carrefour olarak hangi ülkede olursak olalım etik değerler bizim için önemlidir. Müşteriler için, bizimle çalışanlar için ve hissedarlar için de etik davranmalıyız. bu operasyonda bu ilkelere aykırı bir durum yok. Operasyon cumartesi günü başladı, sizler de salı sabahı bilgiyi aldınız. Bu tür operasyonlar mutlaka ilk başladığında duyurulmaz, her zaman erken konuşmak iyi değildir. İlk teması ben yaptım Gima ekibiyle. Böyle durumlarda ortalığı velveleye vermeden çok hızlı hareket etmek gerekir. Doğrusunu isterseniz uzun süredir bu kadar hızlı bir müzakere görülmemişti. Ben fiyatı biliyordum ama Sabancı'nın ve şirketin bu fiyatı vermeye hazır olup olmadığını bilmiyordum. Pazartesi sabahı Carrefour merkezden yeşil ışık yandı ve iş bitti. Ayrıca biz CarrefourSA olarak halka açık bir şirket değiliz ki açıklamayapalım."
CarrefourSA Genel Müdürü Noirmont, konuşmasında ve sorulara verdiği cevaplarda özetle şu konulara değindi:
Tansaş'ı da tetkik ettim Carrefour için önemli olan büyüme potansiyelini görebilmektir. Şirkete katma değer katacak herkesle ilgileniriz. İddiamız Türkiye'nin en büyük dağıtıcısı olmak. Bu doğrultuda Tansaş'ı da tetkik ettim. Tansaş'ı halen sadece düşünüyoruz.
Türkiye Avrupa'nın Çin'i Carrefour'un niyeti özellikle gelecek gördüğü ülkelere odaklanmak. Türkiye de bu amaçla belirlenen 5 ülkeden biri. Türkiye'ye Avrupa'nın Çin'i diyoruz. Pek çok gösterge yatırım için cazip kılıyor ülkenizi. Biz bir strateji belirledik. Hipermarket formatında daha güçlüyüz. İstanbul'da güçlü bir şekilde varız ama piyasadaki diğer aktörlerle kayıslandığında henüz önemli boyutlara kavuşmamıştık. Dedik ki, önemli bir aktör olmak istiyorsak süpermarket formatında önemli bir satın alma gerekiyordu ve bunu hızla yapmamız gerekiyordu.
4 günde işi bitirdik Geçen hafta öğrendim ki Migros ile Gima arasında bir tartışma var. O zaman kendilerini çağırdım ve hala müzakereye açık olup olmadıklarını sordum. "Evet açığız" dediler. Ve üç gün içinde işi bitirdik. Başarının anahtarı hızda yatıyor. Bu işin hızlı bitmesinde Sabancı Grubu ile aramızdaki güvenin de etkisi büyük.
Wal-Mart ile ilgisi yok Carrefour'un Türkiye'deki büyüme stratejisi aylardan bu yana sürüyor. Bu operasyon Wal Mart tehdidinden bağımsızdır. Çünkü ülkede muazzam bir potansiyel var. Herkes için yer var. Biz Wal-Mart ile pek çok ülkede sık sık karşı karşıya geliyoruz. Altından da fena kalkıyoruz sayılmaz.
Migros'a çok saygılıyız İddiamız, Türkiye'nin en büyük satıcılarından olmak, ama Migros grubuna karşı da çok saygılıyız. Yegane değiliz, biliyoruz.
İsimler de değişecek Haziran ayı sonunda satın alma süreci tamamlanır. Ondan sonra süpermarketlerin hangi ad altında hizmet vereceği marka bilinirliğine ve müşterilerin isteğine göre belirlenir. Ama hard discound'da Dia- SA'lar çok yaygın. Endi'ler o isim altında toplanıp faaliyete devam eder.