|
|
|
|
|
|
Nesiller boyu hiperaktif olan ailenin mektubu
Merhaba Adım H. Nezih Çıngır. Hiperaktivite Derneği Başkan Yardımcısıyım. Yaşım 51. 17 sene önce oğlumdaki farklılıklar nedeniyle 'çocuk ruh sağlığı' birimi ile tanıştık. Oğlum ilkokulu neredeyse hiç yazı yazmadan bitirdi. Kendisinde Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) ve Disgrafi (yazmada özel öğrenme güçlüğü) varmış. İlaç tedavisi uygulandı. Şu an Hacettepe Üniversitesi Ağaç İşleri Endüstri Mühendisliği 3. sınıfında okuyor. Ve ilaç tedavisine devam ediliyor. Disgrafi için ilkokulda bir buçuk sene bire bir eğitim aldı. Artık yazı yazabiliyor. Yazı denilebilirse... Oğlumun bu sorunu ile ilgilenirken konu hakkında bilgi sahibi olmaya başladım. Gördüm ki, aynı sorunları ben de çekmişim ve çekmeye devam ediyorum. Babam da hiperaktif. Kendisi emekli yargıç. Her çocuk anne babasının iş yerine gitmeyi sever. Ben de babamın adliyedeki çalışma odasına gittiğimde, onu karşısına üç zabit katibini almış ve üç ayrı dosyanın kararını aynı anda yazdırırken görürdüm. Bir dosyayı birinciye söyler. O yazarken ikinci dosyayı söyler. O yazarken üçüncü dosyayı söyler, o yazarken birinciye dönerdi. Adı 'jet hakim'e çıkmıştı. Bu konunun içine daha fazla girdiğimde dedemin de hareketli olduğunu öğrendim. 'Çıngır' soyadının anlamını merak ettim. Yerli lehçede şahine 'çıngır' denirmiş. Yani, atalarım dedelerim dağda bayırda çıngır çıngır dolaşırlarmış. Şu an ben de tedavi olmuyorum. Çünkü kendimi eğitimler yardımı ile kontrol edebiliyorum. Çok büyük projeyi yönetiyor olsam, tedavi olmak için bir saniye bile düşünmem. Yönetimimizde yaşı bana yakın tedavi olan arkadaşımız var ve tedaviden çok iyi sonuç alıyor. Dernek olarak yaptığımız girişimler sonucu ÖSS ve LGS de bu yılki sınavlarda bazı değişiklikler yapıldı. ÖSS ve LGS de 'dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu' tanılı kişiler kendisinin dikkatinin dağılmaması ve bu tanıyı almamış ve bu sorunu olan kişilerin dikkatini dağıtmamak için, istekleri halinde ayrı bir odada, ayrı bir gözetmen eşliğinde sınava girebilecek. Buna ilaveten, 'özel öğrenme güçlüğü' tanılı kişilere okuma hızlarının düşük olması nedeniyle, istekleri halinde okutman verilecek.
|
|
|
|
|
|
|
|
|