Ünlü satış ustası Beckwith'ten 'müşteriyi nasıl tavlarsınız' tüyosu
Harry Beckwith, bir malı en iyi o kurumda çalışanın satabileceğini belirterek, "Marka tutarlı olmalı. Değişik pek çok mesajı farklı zamanlarda vermemeli. Müşteri ile karşılaştığınız ilk üç saniye çok önemli" dedi.
Dünyanınen ünlü satış ve pazarlama gurusu Harry Beckwith, markanın tutarlı olması gerektiğini belirterek, "Onlara birey olarak yaklaşın ve tanımaya çalışın" önerisinde bulundu. Beckwith, Türk iş dünyasına "Sevdikleri, istedikleri ve sadakati: yaşam boyu müşteri kazanma sanatı" konulu bir konferans verdi. IMI Conferences tarafından organize edilen ve Sabah Gazetesi ile Bonus Akademi'nin sponsorluğunu üstlendiği konferans Ceylan Otel'de gerçekleşti. "Bir malı en iyi o kurumda çalışan elemanın satabileceğine işaret eden Beckwith şöyle devam etti: "Marka tutarlı olmalı. Değişik pek çok mesajı farklı zamanlarda vermeye çalışırsa hiçbir mesaj iletemez. Müşteri ile karşılaştığınız ilk üç saniye çok önemlidir. Malınızı en iyi kim satar? Elbette ki, kurumda çalışan her eleman satar. Japonya'da satış ve pazarlama şirketleri yoktur." Kötü satıcının önce fiyatı, sonra ürünü, ardından şirketi ve en son olarak da kendisini pazarladığını hatırlatan Beckwith, iyi bir satış elemanın ise bunun tam tersini yapacağını söyledi.