Sabancı Grubu, hiçbir kimyasal işlem uygulamadığı Saka'yı 'doğal mineralli su' olarak satmak için Sağlık Bakanlığı'na başvurdu. Bu ruhsatla Saka, AB'ye ve ABD'ye de açılacak.
SabancıGrubu, su markası Saka'yı AB mevzuatına uygun hale getirerek, 'Türkiye'nin suyu' olmaktan çıkaracak. İlk ihracatı İngiltere'ye yapan şirket, bu ülkede pazarın yüzde 5'ine talip olurken, 2006'da da ABD'ye ihracata başlayacak. Saka Su, hiçbir dezenfeksiyon ve kimyasal işleme tabi tutulmadan hijyenik koşullarda üretilerek 'doğal mineralli su' tanımını alacak. GıdaSA İçecek Genel Müdürü Adnan Erem, sektörün yıllardar 'ucube bir kaynak suyu yönetmeliği' ile yönetildiğini belirterek, Sağlık Bakanlığı'nın çıkardığı iki yönetmelikle doğal mineralli sular ile içilebilir sular tanımının yeniden yapıldığını söyledi. Adapazarı Hendek'te kurulan 25 milyon dolarlık tesislerin son teknoloji ile üretime olanak sağladığını söyleyen Erem, şunları anlattı: "Yeni yönetmelik sonucu, firmaların üç yıl içinde ya doğal mineralli suya terfi etmeleri, ya da insanı tüketim amaçlı su sınıfına tabi olmaları gerekiyor. Doğu Avrupa'da işlem gören (proses) sular piyasadan çekildi. Batı Avrupa ülkelerinde markalaşmış, büyük pazar payına sahip proses su yok. Avrupa'da uzun da sürse tüketicinin proses suyu fazla tercih etmeyeceğini düşünüyoruz. Dolayısıyla burası bizim için büyük bir pazar'' dedi.
İHRACAT YOLU AÇIK Önümüzdeki 5 yılda İngiltere'de pazarın yüzde 5'ine sahip olmak gibi iddialı iş planları bulunduğunu anlatan Erem, "Önümüzdeki 5 yıl içinde İngiltere'ye 100-150 milyon litre su satarak 20-30 milyon dolar ihracat öngörüyoruz. 2006'da da ABD'ye ihracat başlayacak. Oradaki Sabancı Holding iştirakiyle çalışmalarımız sürüyor. ABD'de su pazarı, yeni ve büyük bir pazar'' dedi.