|
|
|
|
|
|
Etnik rüzgarların etkisi altında...
Yaklaşık 100 kişilik tasarım ekibi ve Avrupa'daki satış ağıyla Türkiye'nin en büyük moda markalarından biri olan Koton, kalitesi ve tasarımları ile Türk kadınının vazgeçilmezleri arasına girmeyi başardı. Bu yaz etnik rüzgarlara teslim olan Koton koleksiyonuna her gün 7 bin yeni model ekleniyor.
Her ne kadar son günlerde rüzgar biraz sert esse de bahar geliyor. Baharla birlikte ünlü moda markaları da yeni sezon kıyafetlerini görücüye çıkarmaya başladı. Türkiye'de hazır giyim denince kadın-erkek herkesin tercih ettiği en büyük Türk markalarından biri olan Koton, yeni koleksiyonu ile yaza çoktan hazır. Tüm dünya modasını etkileyen etnik rüzgarlar Koton'un 2005 ilkbahar/yaz koleksiyonunu da etkisi altına almış. Koleksiyonda bol boncuklu ve nakışlı etnik çizgiler göze çarpıyor.
YÜZDE YÜZ TÜRK Yaklaşık 100 kişilik, tamamı Türkler'den oluşan bir tasarım ekibine sahip olan Koton, koleksiyonlarını hazırlarken dünya moda trendlerini yakından takip ediyor. Koton'un Yönetim Kurulu Başkanı ve tasarım ekibinin lideri Yılmaz Yılmaz, Koton'un ana özelliğinin bir tasarım firması olmasından kaynaklandığını söylüyor. Yılmaz, "Koton'da, günde ortalama 7000 model imal ediliyor. Koton, ürünlerinin bol çeşitliliği ile de göze çarpan bir marka. Müşteriler de en çok bu özelliği nedeniyle Koton'u tercih ediyor" diyor. Yurtdışındaki tasarım firmaları ile koordineli çalışan Koton, dünya modasının kalbinin attığı Fransa ve İtalya gibi ülkelerde tasarım bürolarına sahip. 100 kişilik tasarım ekibinin içinde tasarımcılar, kumaş geliştirme uzmanları ve tasarımcıların yardımcıları bulunuyor. Yılmaz Yılmaz yeni koleksiyon hazırlama aşamasını şöyle anlatıyor: "Sezona başlarken bir önceki sezonda başlamış olan ve kendini hissettiren trendleri algılamaya çalışıyoruz. Yazdan kışa geçerken o yaz iyi satan ve iyi satıp da kendini henüz çok ortaya çıkaramamış, kışın da devam edebilecek trendler nelerdir bunları buluyoruz. Yurtdışındaki fuarları takip edip oralarda öne çıkan trendler neler, dikkat ediyoruz. Almanya, Avusturya, İsviçre, İrlanda ve İspanya'da satış organizasyonumuz ve kendi markamızla bir pazarlama ağımız var. Bu pazarlama ağı direkt tüketici ile irtibat halinde oluyor. Ortaya çıkmış olan koleksiyonlara ilk tepkiyi biz oralardan alabiliyoruz. Bir taraftan trendleri takip ediyoruz, sonra bu trendleri bir araya getirip bir koleksiyon haline getiriyoruz."
NAKIŞLAR GÖZE ÇARPIYOR Koton'nun yeni koleksiyonunda tüm dünyayı etkisi altına alan etnik rüzgarlar öne çıkıyor. Yılmaz Yılmaz etnik denince bu çizgilerin Hindistan'dan Afrika'ya kadar uzandığını vurguluyor. Koleksiyonda, spor ve rahat trendler, feminen öğelerle birleşiyor, örneğin çok yıkanmış eskimiş spor bir pantolon ile üzerine nakışlı bir bluz bir arada giyiliyor. Spor öğelerle kadınsı öğeler birlikte kullanılıyor. Dantel ve tığ işleri, Doğu efektine sahip payetler, pullar ve boncuklar feminenliği vurgularken; patchwork elbise, etek ve üstler rahatlığı öne çıkarıyor. Safariler yani asker tipi, bol dikişli ceket, pantolon ve bermudalarsa, en sıcak yaz günleri için birebir.
ERKEK ETKİ ALTINDA Erkek modasında da tercih edilen en önemli markalardan biri olan Koton'da gül, pembe ve yeşil tonları erkekleri klasik renklerin dışına çıkarıyor. Yaz mevsimine doğru ise, haki, kum ve kahve tonları koleksiyonda öne çıkıyor. Yazın yükseleni etnik trend, erkekleri de etkisi almak konusunda çok iddialı. Tshirtlerdeki nakışlar, baskılar ve tahta boncuklar sıra dışı bir tarza göz kırpıyor. Gömleklerin üstündeki baskı ve nakışlarsa çarpıcı bir görünüm yaratıyor.
ZEYNEP GÜLER
|
|
|
|
|
|
|
|
|