Kahve piyasası hareketlendi. Yabancılardan sonra Ülker de Cafe Crown ile hazır kahveye girdi. Arçelik ve Kuru Kahveci Mehmet Efendi ise Türk kahvesini yurtdışında tanıtmak için işbirliği yapıyor.
"Müjde kahve geliyor" Yıl 1981, Günaydın gazetesinde bir haber: "Çok şükür devletin etkinliği sağlandı... 1976 yılının haziran ayından bu yana ithalatı kesilen ve milletçe hasret kaldığımız kahveyi beş yıllık bir rötarla yine içmeye başlayacağız. Maliye Bakanlığı, turizm sezonunu da dikkate alarak yeterli miktarda kahveyi getirtmek için gerekli dövizi ayırdı." Bir zamanlar sadece hatırlı misafirlere ikram edilen, sık sık içine leblebi tozu karıştırıldığından yakınılan, pahalı keyfimiz Türk Kahvesi, artık 100 gramını 1 YTL'ye satın alabildiğimiz, kolay ulaşılabilir bir ürün oldu. Ama Türk Kahvesi'nin popüler bir tüketim ürünü olabilmesi ve bu konuya yatırım yapılması için yabancı hazır kahve markalarının Türk pazarına arka arkaya girmesi, cafe shop'lar açması gerekti. Şimdi Türk şirketleri, hem kahve işine giriyor, hem de nasıl pazarlayacağını hesaba katıyor. Kahve dünyasında, son günlerde yaşanan iki gelişme, bu işteki rekabetin daha da artacağını ortaya koydu. 2004 yılı başında Türk Kahvesi'ne giren ve 20 yıllık kahve-kakao üreticisi Altırmarka ile çalışan Ülker, aynı firmaya bir süredir Cafe Crown markasıyla instant (toz) kahve ürettiriyor. Cafe Crown, İstanbul'un çeşitli semtlerindecafe shop'lar açmaya başladı ama ilk kez bu markanın Ülker bünyesinde olduğu duvar reklamlarıyla duyurulmaya başlandı. Altınmarka şirketi, 10 milyon dolar yatırımla Hadımköy'de yeni kurduğu kahve fabrikasında saatte 1.5 ton kahve kavurma kapasitesine ulaştı. Şirket süretiminin yüzde 90'ını Ülker markasıyla pazara sürüyor. Şirketin Kahve Dünyası adıyla ilkini Eminönü'nde açtığı cafe'lerde de Ülker markalı Türk Kahvesi satış ve servis yapılıyor.
TELVE İHRACATI SIRADA Arçelik'in son ürünü Türk Kahvesi makinesi 'Telve' ile ilgili olarak başka çalışmalar da planlanıyor. Arçelik'te makine tasarlanırken Kuru Kahveci Mehmet Efendi'nin üçüncü kuşak patronlarının tadımlarından yararlanılmış. Ve bu yardımlaşma sonucu köpük mekanizması yenilenmiş. İşte makine üretilirken kurulan işbirliği şimdi de sürüyor. Arçelik, Kuru Kahveci Mehmet Efendi ile birlikte Telve'yi de dünya pazarlarına açmayı planlıyor. Çünkü görülmüş ki Türkiye'de kahveyi tadan pek çok turist yurtdışında da bu tadı arar olmuş. Zaten Kuru Kahveci Mehmet Efendi de, yıllardır Türk kahvesini tanıtma turları düzenliyor. 2000'de Hannover Expo, 2000-2001-2002'de Berlin'deki Uluslararası Turizm Fuarı, 2002 Unesco Kültür Bakanları toplantısı, 2002 Strazburg Avrupa Parlamentosu bunlardan sadece birkaçı.