Türk starların ürünleri raflarda toz tutuyor!
Hepsi "Ben markayım" diyor ama ünlülerin adını taşıyan ürünlerin satış grafiği sürekli düşüyor. Starlar arasında bir tek Hülya Avşar'ın parfüm ve tişörtleri çok satıyor.
Jennifer Lopez, Schumacher hatta Anna Kournikova'nın ismini taşıyan markalar satış rekorları kırarken, Türk yıldızların markaları ilgi görmüyor. Yeni Para Dergisi'nin haberine göre Tarkan parfümü, Mustafa Sandal deodorantı, Kenan Doğulu kreasyonları beklenen beklenen ilgiyi görmezken, bir tek Hülya Avşar iyi satış yapıyor. Hülya Avşar tişörtleri, 'White Co. by H.' adıyla bir yıldır Mudo Mağazaları'nda tüketiciye ulaşıyor. Avşar'ın fiyatı 23 YTL olan tişörtlerinin bir yılda 40 bin adet sattığı söyleniyor. Mudo Mağazacılık Koordinatörü Kadir Yalçuva, bu başarıyı kalitenin makul fiyata satılmasına ve spesifik ürünlerin daha fazla tercih edilmesine bağlıyor.Avşar bu başarı üzerine çok yakında, 'White Co.by Z.' markasıyla kızı Zehra adına çocuk tişörtü piyasasına da girmeyi düşünüyor. Avşar'ın sadece tekstil değil, kozmetik ürünleri de aynı başarıyı yakalıyor. LR International Kozmetik tarafından üretilip doğrudan pazarlama yöntemiyle satılan Hülya Avşar güzellik ürünlerinin, 2003'den beri 10 bin adet sattığı bildiriliyor.
'TARKAN'I ALAN YOK! Tarkan ile uzun süreli bir anlaşmaya varan Temsu Kozmetik, ünlü şarkıcının adını taşıyan ürünler; parfüm, deodorant ve jöle üretiyor. 19 şubede bu mamulleri satan Tekin Acar Kozmetik ise, Tarkan markalı ürünlerini beklenen ilgiyi görmediğini açıklıyor.Konuyla ilgili açıklama yapan Tekin Acar Satın Alma Müdürü Oktay Sever, "Tarkan markası sadece piyasaya çıktığı ilk ay biraz satıldı. 2003 başından beri ise bin adede bile ulaşamadık. Satışlar neredeyse durdu" diyor.
MUSTİ VE BEYAZ DA AYNI... Mustafa Sandal ve Beyaz'ın adını taşıyan parfüm ve deodorant da aynı kaderi paylaşıyor. Beyaz'ın adını taşıyan ürünlerin yedi bin 500, Musti'nin ise sadece dört bin adet sattığı bildiriliyor. LR Kozmetik'in Türkiye temsilcisi İlhan Doğan, faturayı yine sanatçılara çıkarıyor. "Hepsi kısa vadeli düşünüyor. 'Sözleşmeden parayı aldım, işim bitti' diyor. Halbuki cirodanalacakları yüzde 10'u ciddiye alıp ürünü destekleseler çok daha büyük rakamlar kazanacaklar" diyerek sanatçıları ilgisizlikle suçluyor.
KENAN SİL BAŞTAN... Gelelim Kenan Doğulu'ya... Metroseksüel erkekleri hedef alan 'Ken' marka tişört, gömlek, ceket ve kot pantolonlar geçen yaz Vakkorama, Beymen Club ve Mudo gibi lüks mağazalarda satışa sunuldu. Kenan Doğulu bu ürünleri ABD'deki mağazaların raflarında da yer almasını istiyordu. Ancak Kenan Doğulu'nun adını taşıyan ürünler de hiç ilgi görmedi. Bunun üzerine strateji değiştiren Kenan Doğulu, Hülya Avşar gibi spesifik ürünlere yöneldi. Doğulu'nun yeni ürünleri, önümüzdeki mart ayından itibaren satışa sunulacak.
|