Mayıstaki birinci sürgünde toplanıyor Konya'nın nemsiz depolarında saklanıyor Hendek'te hava almayan ambalajda paketleniyor.
Gıdadabüyümeyi hedefleyen ve bu alandaki en büyük atağı Piyale'yi satın alarak başlatan Sabancı Grubu, Saka Su ve Ömür Piliç'ten sonra şimdi de Deren Çay ile yeni bir alana girdi. Çay, su ve soğuk içecek için 30 milyon dolarlık bir yatırımla Hendek'te kurulan tesiste üretilen Deren Çay, 26 çeşidiyle piyasaya çıktı. Deren Çay'ın tanıtım toplantısında sektör ile ilgili hedeflerini "Gıdada derinleşme ve çeşitlenme" olarak özetleyen Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, Deren çaylarının sağlığa önem verilerek, çok büyük titizlikle hazırlandığını söyledi. Sabancı, tüketicinin bilinçlendiğini, Deren'i alırken sertifikasına ve tarihine bakacağını belirterek, ürünün paketinin bayatlamayı geciktirici özelliğinin bulunduğunu bildirdi. "Gıdada sırada nevar?'' sorusu üzerine Sabancı, "Ömür'ün çeşitlenmesi var. Gıdada, derinleşme ve çeşitlenme, mevcut markaların genişlemesi var'' dedi. Sabancı Holding Gıda ve Perakendecilik Grup Başkanı Haluk Dinçer de Türkiye'de tüketici harcamalarının yüzde 25'ini gıdanın oluşturduğunu belirterek, GıdaSa'nın içecek sektöründeki hedeflerinin sadece su ve çay ile sınırlı olmadığını belirtti. Dinçer, "İçecek Grubu- 'muzun bu yıl içinde sektöre getirmeye devam edeceği pek çok yenilikler olacak. Soğuk içecekler de var ama kola ile ilgilenmiyoruz. GıdaSa, Sabancı'nın gıda alanındaki büyüme platformu olacak. 2004 yılını 290 milyon dolarlık ciroyla kapattık. 2005'te 400 milyon doları aşmayı hedefliyoruz. Önümüzdeki 5 yıllık büyüme hedefimiz yıllık bazda yüzde 18'dir''dedi.