Renault: Sektördeki liderliğimiz devam edecek
Renault Genel Müdürü İbrahim Aybar ile Türk Otomotiv sektörü ve Renault'un Türkiye'deki faaliyetlerini konuşunca ilk gündeme gelen otomobildeki vergi yükü oluyor. Aybar, "AB ülkeleri arasında otoda vergi yükü en yüksek olan ülke Türkiye'dir" diye söze başlıyor. 2004 yılında Türkiye'de 241 bin hafif ticari araç ve 451 bin adet binek oto olmak üzere toplam 692 bin adet araç satıldı. 2005 yılı hedefleri ise 550.000-630.00 adet olarak öngörülüyor. Buradan anladığımız kadarıyla geçen yıl satış miktarının yüksek olmasının altında yatan en büyük neden ilk 6 aydaki, hurda oto katkısıdır. Hurda otonun kalkması ve ÖTV'ye gelen zamlarla 2004'ün son çeyreğinde satışta sıkıntı yaşadıklarını ve halen bu durgunluğun devam ettiğinin altını çizdi. İbrahim Aybar'ın vergi yükü düşerse satış artar, dolayısıyla gerek ÖTV ve gerekse diğer vergilerin artışı ile Maliye'nin daha çok vergi tahsilatı olduğu görüşüne aynen katılıyorum. Maliye otoda vergi yükünü artırmakla bindiği dalı kesiyor. Oyak Renault'nun Fransız Genel Müdürü Alain Gabillet, Renault için 2003'ü Megane yılı, 2004'ü ise başarı yılı olarak değerlendiriyor. 2004'te 197 bin 353 adet Renault üretildiğini, ihracatın ise 1.5 milyar dolar olduğunu hatırlattı. Oyak Renault olarak 2004 itibarı ile 4 bin 339 kişiye iş imkânı sağlandığını, Ağustos 2004'te Bursa'daki fabrikada 2 milyonuncu otomobilin üretildiğinin altını çiziyordu. Renault'un dünyada en çok sattığı otomobilin Bursa'da üretilen Megane Sedan olduğunu ve bunu Clio Symbol tipinin takip ettiğini öğreniyoruz. İbrahim Aybar ise, Türkiye'de üretilen Renault otomobillerin yüzde 68'i ihraç edilirken, yüzde 32'sinin iç piyasada satıldığını, Türkiye'de satılan binek otomobillerde yüzde 18.8 pazar payı ile birinci olduklarını ve 2005 yılında birinciliklerinin devam edeceğini belirtti. Aybar, Türkiye'nin neresinde olursa olsun Renault sahiplerinin acil servis taleplerinin 40 dakikada kendilerine ulaşacağının ve 232 yetkili servis ile hizmet ağı kurduklarının altını çizdi. Renault'un Türk ekonomisine katkısı ve istihdama olumlu etkileri nedeniyle bu tür yatırımların devam etmesi bizi mutlu kılar. Renault'ya da başarılar dileriz.
|