|
|
|
|
|
Avrupa'yı aşka davet ediyoruz
|
|
Kültür ve Turizm Bakanlığı İstanbul üzerinden Türkiye'nin tanıtımını yapıyor. Avrupa'nın önde gelen gazete ve dergilerinde yayınlanan İstanbul reklamlarında ön planda 'aşk' var. Topkapı Sarayı'ndan detaylar, Ortaköy Cami ve Boğaz görüntülerinde genç bir çiftin yaşadığı aşk anlatılıyor.
İstanbul Avrupa'yı aşka davet ediyor
Dünyanın gözünün ülkemizde olduğu bugünlerde İstanbul üzerinden Türkiye'nin tanıtımı yapılıyor. Avrupa'nın saygın gazete ve dergilerinde yayınlanan reklamların teması aşk.
Avrupa Birliği'nin 17 Aralık'taki Brüksel toplantısının en önemli gündem maddesi Türkiye'ye tam üyelik yolunda müzakere tarihinin verilip verilmemesiydi. Dolayısıyla bütün Avrupa'nın gözü Türkiye'ye çevrilmişti. Kültür ve Turizm Bakanlığı, bu fırsattan faydalanmak istedi ve 1 Aralık'ta Avrupa'da "İstanbul Kampanyası" başlattı. Kampanya için İngiltere, Fransa, Almanya ve Hollanda ülkeleri seçildi. Dört farklı reklam hazırladı ve bu ülkelerin önde gelen gazete ve dergilerinde yayınlanmaya başladı. Bu ayın sonuna kadar devam edecek İstanbul Kampanyası, birkaç ay aradan sonra tekrar start alacak. Türkiye'nin turizm tanıtımını üstlenen şirket olan dDf'in ortağı ve kampanyanın Kreatif Direktörü Armağan Birkiye ile İstanbul Kampanyası'nı konuştuk. Birkiye önce neden aralık ayının seçildiğini anlattı. "Türkiye, Birinci Dünya Savaşı'ndan sonra ilk kez bu kadar gündeme geliyor. Bu durumdan faydalanıp insanların algısını İstanbul gibi bir markanın üzerinde toplamayı amaçladık. İstanbul'un 3000 yıldır insanlığın tüm ortak değerlerine evsahipliği yapmayı başarmış neredeyse tek şehir olmasının gücünü bugüne taşıdık. İstanbul markası üzerinden kendimize ait değerleri çok iyi anlatabileceğimizi düşündük. Zamanlama çok iyiydi. Çok iyi reaksiyonlar alıyoruz. Özellikle Hollanda ve Fransa'daki ofislerimize mail yağıyor."
YAŞAMIN KALBİNDE Peki ilanlar neyi anlatıyor? Armağan Birkiye bu soruyu şöyle yanıtlıyor: "Ülkemizde günümüzde insanların nasıl yaşadığını, bu yaşamın nasıl bir dokuya sahip olduğunu, tarihini stilize edip genç kalmayı başardığını ve İstanbullular'ın aşkları herkes gibi ama bize ait değerlerle yaşadığını anlatan bir kampanya hazırladık. Avrupalılar'a, dostluğu, aşkı, sevgiyi kendileri gibi ama bize ait değerlerle yaşadığımızı göstermek istedik." Armağan Birkiye, dört farklı ilan hazırladıklarını söylüyor. İlanlarda, Topkapı Sarayı'ndan detaylar, Ortaköy Camii ve Boğaz görüntülerinde genç bir çitfin yaşadığı aşk anlatılıyor. Fotoğrafların üzerindeki kalp de bu mesajı güçlendiriyor. Her ülkenin kendi dilinde yayınlanan ilanlarda "Yaşamın Kalbinde" sloganı yer alıyor. İlanda yer alan kısa metinde ise Avrupalılar, İstanbul'un tarihi ve doğal güzelliklerinde aşkı yaşamaya ve bu romantik şehrin bir parçası olmaya davet ediyor. Bu arada Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın yurtdışı turizm tanıtım kampanyalarında ilk kez günlük gazeteleri de kullanıldığını belirtelim. Bu yüzden de kampanyanın Avrupalılar üzerinde etkisinin çok büyük olduğu belirtiliyor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|