|
|
|
|
|
|
Otomobil hakkında
VW Touareg V6.
Onunla ilk tanışmam, Alaska'nın tundralarla kaplı ormanlarında olmuştu. Dünyanın en uç noktalarından birinde idim. Doğa çok sertti ve sığındığımız tek bir kalemiz vardı; Volkswagen Touareg Bir hafta boyunca 5 bin mil yol yapıp neredeyse tüm doğa olaylarına şahit olmuştuk. Ama onu yıkatıp, İstanbul'da güneşli bir havada, pırıl pırıl kullanmanın keyfi de bambaşka idi. Lüks arazi araçları söz konusu olduğunda bu aralar en çok ilgi çeken otomobillerden birisi kuşkusuz Touareg. Sade sayılabilecek dış tasarımı ve çok zekice tasarlanmış olan ön paneli ile sürücüsüne keyifli anlar sunuyor. Ön paneli beyaz aydınlatması ve gözlüklerde de kullanılan yansıtmayan camlarıyla göz kamaştırıyor. Bu harika tasarım, seyir halinde otomobilin tüm özelliklerine hakim olmanızı sağlıyor. Orta konsola yerleştirilen klima sisteminin ışıklandırmasında ise firmanın artık alamet-i farikası sayılan eflatuna yer verilmiş. Orta konsolun hemen üzerinde CD çalar var. Orta, bas ve tiz frekansları bu kadar hassas ayarlanabilen müzik sistemlerine sahip çok az otomobil olduğunu düşünüyorum. Özellikle orta frekansların ayarının bulunması, sistemi dinlediğiniz müzik tarzına göre düzenlemenize olanak sağlıyor. KARİZMA ON NUMARA Otomobilin önemli ergonomi özelliklerinden biri de her yere konulan irili ufaklı dolaplar. Özellikle ön ve arka koltuklar arasında kalan çok amaçlı dolap, çok işe yarıyor. Bu dolabın kapağı ters çevrilince, litrelik su şişelerini bile koyabiliyorsunuz. Deri koltuklar, elektrikli olarak yönlendirilebiliyor. Böylece boyunuz, kilonuz ve otomobil kullanma tarzınıza en uygun oturuş şekline ulaşabiliyorsunuz. Otomobildeki ahşap kaplamalar ise seçkinlik duygusunu artırıyor. Deri kaplı direksiyon üzerinde yer alan düğmeler ise gerçek konforun işaretleri. Buradan müzik sistemi, yol bilgisayarı, entegre telefon ve otomatik pilotu kontrol edebiliyorsunuz. Tüm bu sistemin kırmızı ışıklarını isterseniz direksiyonun kenarındaki küçük bir düğme ile kapatabiliyorsunuz. Ancak bu otomobil, ciddi bir arazi deneyimi yaşama olanağı da sağlıyor. Orta konsolda yer alan iki yuvarlak düğme, otomobilin arazi şartlarındaki kabiliyetini kontrol ediyor. Biri, süspansiyon sisteminin sertliğini "spor, konfor ve otomatik" durumuna göre ayarlıyor. Diğeri ise tipik arazi vitesi görevi görüyor. Tiptronik 6 ileri şanzıman, V6 motora keyifli hükmediyor. Dilerseniz vitesi "spor" konumuna alıp otomobile daha atak bir karakter kazandırabiliyorsunuz. 3.2 litre 162 beygir gücündeki motor 2.2 tonluk bu otomobile yeterli performansı fazlasıyla sağlıyor. Sürücüsüne de bu karizma ve performansın tadını çıkarmak kalıyor.
Teknik Bilgiler: * Maksimum Güç: 162 bg * Maksimum Tork: 305 nm. * Bagaj Hacmi: 555 lt. * 0-100 km/sa hızlanma: 9.9 sn * Şanzıman: 6 ileri tiptronik * Fiyatı:89.000 Euro 2.115 milyarL.
|
|
|
|
|
|
|
|
|