Sabancı 'su'dan parayı sevdi şimdi vitaminlisini üretecek
Bir ay önce damacana ile su pazarına dönüş yapan Sabancı, sürprizlere hazırlanıyor. Aromalı ve vitaminli sular konusunda çalışmalarını tamamlayan grup, 2005'in ilk yarısında karşımıza çıkacak.
Su, maden suyu, yoğurt ve süt markalarını geçen yıl ayıldığı ortağı Danone'ye bırakan Sabancı Holding, eski markalarına rakipler yaratıyor. İşe en iyi bildiği yerden, sudan başlayan holding, Saka markasıyla girdiği pazarda ses getirecek yeniliklere hazırlanıyor. Beş yıl içinde sektörün birincisi olma hedefiyle yola çıkan Saka, önümüzdeki yıl Türkiye'yi vitaminli su ile tanıştıracak. Yedi yıl boyunca Danone'nin Genel Müdürlüğü'nü yapan Adnan Erem şimdi Saka Su'yun başında. Erem ve ekibi pazardaki rekabeti kızıştırmak için proje üstüne proje üretiyor. İşte vitaminli su da bunlardan biri. Ayrıca sıcak içecek olarak adlandırılan çayda da sürprizler var. Bir de tabii su sektörünün olmazsa olmazlarından pet şişe ile gazlı su... Pet şişeyle birlikte ihracata da hazırlanan Saka, şimdiden bir iki bağlantıyı yapmış bile. Erem'le yeni hedefleri ve su pazarındaki savaşı konuştuk...
* Bir yıl sonra yeniden suyun içindesiniz. Neden öncelikle su? Su bizim ana işlerimizden biriydi. Grup Türkiye'de ambalajlı suyu ilk çıkaranlardan. Bu nedenle suyu hemen organize edebildik. Dünyada su ve su bazlı içecekler çeşitleniyor. Ekstra özelliklere sahip sular çıktı piyasaya. Sporcu içecekleri, vitaminli sular gibi fonksiyonel özellikleri olan ürünlere ilgi arttı. Biz bunları hızla uygulamaya koyan öncü bir firma olmak istiyoruz. Ve 25 milyon dolar harcadık.
* Vitaminli su konusunu biraz açabilir miyiz? Şu anda tüketicinin olaya nasıl baktığını tespit etmeye çalışıyoruz. Konsept testleri olumlu sonuçlanırsa start alacağız. Zira ürünün üretilebilirliği konusundaki çalışmalarımızı tamamladık. Altyapımız hazır. Tabii her türlü vitamini koymak mümkün değil. Raf ömrü süresince herhangi bir bozulmaya neden olmayacak suda çözülen vitaminler kullanılacak.
* Sanırım vitamin çılgınlığı Türkler'e de bulaşmış... Krizden çıkmanın etkisiyle insanlar yeniden sağlıklı beslenme ve formda kalmaya yöneldi. Amerika ile mukayese edildiğinde bir damla kadar değil, ama bizde de bu trend hızlandı. Gıdasına, beslenmesine dikkat eden bir tüketici grubu olmaya başladı. İyi de bir trend bu. Dünyanın genelinde de yemekten öte, içmeye yönelmiş insanlar.
PET AMBALAJ 2005'TE * Damacanada ilk ayda aldığınız sonuçlar nasıl? İlk sonuçlar beklediğimizin yüzde 20 üzerinde. Damacanadaki iddiamız 2005'i geride bırakırken İstanbul'da en çok satan iki markadan biri olmak. Sabancı'nın bu işe gireceğini bilen 800 bayi daha resmi duyuru yapmadan bize başvurdu. 85 bayi ile faaliyete geçtik, bu sayı 140'a kadar çıkacak.
* Pet şişeyi ne zaman göreceğiz? Ocak sonunda pet ürünleri pazara girecek. Yaza doğru da gazlı ve gazsız ile aromalı versiyonlarını yapmış olacağız. İlk 6 ayda ürünlerimizi yoğun bir şekilde tüketici ile buluşturma aktivitemiz olacak. Pet ürünlerin ardından tanıtım da ülke genelinde olacak