Keşke satışlar patlamasa da sürekli yüzde 10 büyüyebilsek
Doğuş Otomotiv Yönetim Kurulu Üyesi Tanju Özenç, otomobil pazarında sürekliliğin önemli olduğunu belirterek, "Tuğla üzerine tuğla koymak lazım. Her yıl yüzde 10 büyüyelim ki daha sağlıklı olsun" dedi.
Autoshow fuarıyla moral bulan otomotiv sektörü önümüzdeki yıl için temkinli planlar yapıyor. Şirketler bir yandan ellerinde biriken stokları eritmeye çalışırken, bir yandan da 2005 yılı için stratejiler oluşturuyor. Volkswagen, Audi, Porsche, Seat, Skoda ve Scania gibi markaların distribitörlüğünü yapan Doğuş Otomotiv, 2005'te pazarın yüzde 15-20 daralacağını öngörüyor. Doğuş Otomotiv Yönetim Kurulu Üyesi Tanju Özenç ve Volkswagen Binek Otomobil Genel Müdürü Birgül Ak Karacahisarlı sektörün patlaması yerine sürekli büyümesinden yanalar. Golf Plus'ın Bologna Motor Show'daki dünya prömiyerine katılan Özenç ve Karacahisarlı, otomotivdeki gelişmeleri ve hedeflerini paylaştı. Tanju Özenç, hükümetin yıllık otomobil satışlarını 400 binlerin üzerine çıkartmamayı hedeflediğini belirterek, "Markalarımızın genel müdürleri 2005 yılı için çalışıyor. Görünen o ki önümüzdeki yıl binek otomobil pazarı 350 bin adetlerde gerçekleşecek" diye konuştu. Özenç, şunları söyledi: "Yılın ilk altı ayındaki gelişmelerle pazar milyonlu satışlara gidiyordu. Ancak ben her zaman şunu içimden geçiriyordum 'keşke pazar yüzde 10 artsaydı, patlamasıydı' tuğla üzerine tuğla koyarak gitmek lazım. Bu yıl yüzde 10, önümüzdeki yıl yüzde 10 büyüyelim ki sağlıklı olsun. Çünkü öbür türlü hazırlıksız yakalanıyorsunuz, adet fazla olduğu zaman bu kez müşteriyi memnun etmek zorlaşıyor."
VW YENİ MODEL ATAĞINDA Birgül Ak Karacahisarlı da Özel Tüketim Vergisi'ndeki (ÖTV) artışın fiyatlarda 5.2'lik bir zamma neden olduğunu kaydederek, "Satışlar yüzde 15-20 azalacak. Esas önemli nokta, pazarın stabil olması. Bir gaza, bir frene basan değil, sürekli artış gösteren bir pazar istiyoruz" dedi. Önümüzdeki yılın mayıs-ekim döneminde modellerinin üçte ikisinin yenileneceğini müjdeleyen Karacahisarlı, Volkswagen'in hedeflerini şöyle anlattı: "Mayısta yeni Passat, makyajlı Polo, ağustos-eylül aylarında Fox, Golf Plus ve ekimde yeni Bora Türkiye'ye gelecek. Bu nedenle daha fazla bir pazar alacağımızı öngörüyoruz. 2004'te Volkswagen'in pazardaki payı yüzde 8 civarında olacak. Ticariyle birlikte ise bu rakam yüzde 9.3 seviyelerinde.