İt dalaşına 'ateş topu'
Genelkurmay Başkanlığı, 18 Kasım'da Ege'de Türk ve Yunan F-16' ları arasındaki it dalaşına açıklık getirdi. Genelkurmay, Yunan uçağının radarını Türk uçağına kilitlemesi üzerine füze yanıltıcı "ateş topu" kullanıldığını açıkladı.
Ege'de Yunan F-16'sına 'ateş topu'
Genelkurmay Başkanlığı, 18 Kasım'da Ege Denizi'nin uluslararası hava sahasında, Yunan savaş uçakları ile Türk F-16'ları arasında yaşanan "it dalaşı"na açıklık getirdi. Genelkurmay'dan yapılan açıklamada, Yunan F-16 savaş uçağının radarını, Türk F-16'sına kilitlediği ve bu durumun "düşmanca hareket" olarak tanımlandığı belirtildi. Açıklamada, Türk F-16'nın savunma amacıyla füze yanıltıcı "ateş topu" kullandığı vurgulandı. "Ateş topu"nun (flare), savaş uçaklarında kızıl ötesi güdümlü füzelere karşı kullanılan kendini koruma sistemi olduğu" kaydedilen açıklamada, "Türk Hava Kuvvetlerine ait bir F-16 uçağı, 18 Kasım 2004 tarihinde, Ege'deki eğitim uçuşu esnasında, füze radarını kendisine kilitleyen Yunan uçağından korunmak için Limni Adası güneyinde, uluslararası hava sahasında 3 adet ateş topu kullanmıştır. Bu ateş topları uçağımızın hemen yakın gerisinde uçan ve dolayısıyla uçağımızı taciz eden başka bir uçak bulunmadıkça hiçbir tehlike yaratmaz" denildi.
"DÜŞMANCA HAREKET" Açıklamada şöyle devam edildi: "Türk uçağının, Yunan uçağını taciz ve tahrik etmesi asla söz konusu değildir. Aksine uluslararası hava sahasında eğitim uçuşu yapan Türk F-16 uçağına, füze yüklü Yunan F-16 uçağı tarafından, radar kilitlemek suretiyle taciz yapılmıştır. 5 saniyeden daha fazla süreyle diğer bir uçağa radar kilitlemek, düşmanca hareket olarak kabul edilmekte ve taciz olarak değerlendirilmektedir. Bu durumda Yunan uçağının, Türk uçağını taciz ettiği açıkça görülmektedir. F-16 uçaklarında füze ve Flare sistemi birbirine çok yakın olmayıp, pilot tarafından ayrı şalterlerle kumanda edilmektedir. Dolayısıyla diğer taraftan Yunan basınında belirtildiği gibi Flare yerine, yanlışlıkla füze atması da söz konusu olamaz."
ANKARA
|