Avrupa'daki satış hedeflerini büyüten Toyota, üretim kapasitesini artırma hazırlığında. Avrupa Başkanı Sasaki, yeni yatırımlar için Türkiye'nin öncelikli ülke olduğunu söyledi.
Toyota Motor Avrupa (TME) Başkanı Shinichi Sasaki Avrupa'da ek üretim kapasitesi gündeme geldiğinde Türkiye'nin en güçlü aday ülkeler arasında olduğunu söyledi. Başkan Yardımcısı Dr. Takis Athanasopoulos da yeni yatırımlar için Türkiye'nin öncelikli ülke olduğunu belirtti. Athanasopoulos, Toyota'nın Avrupa'da büyük hedeflerini olduğu ve Türkiye'nin de bu doğrultuda önemli roller üstlendiğini belirtti. Toyota'nın Türkiye'de üretime başlamasının 10. yılı nedeniyle Adapazarı Fabrikası'nda bir tören düzenlendi. Törene Toyota Kıdemli Murahhas Aza Takeshi Uchiyamada, Toyota Motor Avrupa Başkanı Shinichi Sasaki, Toyota Avrupa Başkan Yardımcısı Dr. Athis Athanasapoulos, Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye CEO'su Koji Kobayashi ile Devlet Bakanı Ali Babacan katıldı.
YAN SANAYİ ÜSSÜ OLACAK Toyota'nın Türkiye'de yatırım yapma kararını 1990'ların başında aldığını anımsatan Sasaki, şöyle konuştu: "Bunun nedeni, Türkiye'nin gelecekteki başarısı ve işgücü kalitesinin görülmesiydi. 15 yıl önce verilen kararın ne kadar doğru olduğunu şu an görebiliyoruz. 10 yıllık üretim deneyimimize bakarak itiraf etmek gerekir, çok zorluklar da yaşadık. Bu zorluklar Türkiye ekonomisine bağlıydı ama Türkiye'deki üretimin devamında kararlıyız. Sasaki, Türkiye'- yi diğer Toyota fabrikaları için yedek parça merkezi olarak gördüklerini belirterek "Bu yıl ülkenizden 700 milyon Euro'luk parça alacağız" dedi. Türkiye'deki kaliteli üretimin farklılık yarattığını ve Corolla Verso'nun tüketicilerden tam not aldığını söyleyen Toyota Motor Avrupa Başkan Yardımcısı Athanasopoulos şöyle devam etti:
HER VERSO BİR ELÇİNİZ "Türkiye kaliteli üretimi ile farklılık yaratıyor. Verso ile sadece Avrupa pazarına hitap edeceğiz. Bu kaliteli otomobili Avrupa'da satılması Türk üretimi ve sanayisindeki kalitenin tanınmasını sağlayacak. Her Verso Türk sanayinin bir elçisi olacak. Türkiye'de 1994'te 20 yan sanayici ile çalışırken bugün 100 sanayici ile çalışıyoruz. Bizimle birlikte sanayi de büyüyor. Avrupa'da satış hedefimiz 1.2 milyon. Son yatırımlardan sonra üretim kapasitemiz 775 bine ulaştı. Ancak sürekli olarak yeni yatırım ve kapasite artırımını çalışıyoruz. Türkiye bu pazara yönelik her türlü yeni yatırımda en güçlü adaydır."