|
|
|
|
|
|
Dar gelirliye umut olduk
Dacia Türkiye Genel Müdürü Merih Tüzün, Logan'ın kasım ayı ortasında Türkiye'de satışa sunulacağını söyledi ve ekledi: Biz birinci el oto almak isteyen ancak maddi gücü olmayanları hedefliyoruz.
*** Bütçesi yetmeyenler için alternatif olduk
Dacia Türkiye Genel Müdürü Merih Tüzün, "Dacia markası sıfır araç sahibi olmayı isteyen ancak bütçesi yetmeyen tüketiciler için yeni alternatif oluşturdu" dedi R.
Renault Grubu, Dacia'yı Türkiye'de yeniden yapılandırıyor. Özellikle de 5 bin Euro'luk otomobil olarak lanse edilen son modeli Logan ile iddialı olmak istiyorlar. 16 ay gibi kısa sürede Türkiye çapında 60 satış noktasına ulaşan Dacia'da şimdi herkesi Logan heyecanı sardı. Otomobil, kasım ayının ortasında yollara çıkacak. Logan'ın fiyatının yaklaşık 17 milyar liradan başlaması bekleniyor. Peki ya hedefler? Dacia Genel Müdürü Merih Tüzün'e bunu sorduğumuz zaman şu cevabı alıyoruz: Bu marka, herşeyden önce, otomobil sahibi olmayı düşünen ancak bütçesi mevcut modellere yetmeyen ve ikinci eli yeğlemek durumunda olan tüketicilere yeni bir alternatif sunuyor. Tüzün'le röportajımızda Dacia'nın geleceğini konuştuk...
* Dacia Logan, Batı Avrupa'da da çok tutuldu. Hatta Schweitzer bu kadar ilgi göreceğini tahmin etmediklerini beyan etti. Araç bize ne zaman gelecek? Biliyorsunuz, gerek uzman otomobil basını gerekse tüketiciler tarafından Logan'a gösterilen büyük ilgi ve gerçekleştirilen müşteri anketleri, Renault'nun Dacia Logan modelinin satışını öncelikli pazarlarının da ötesine yayma kararı almasında etken oldu. Logan 2005 yılında Batı Avrupa ülkelerinin çoğunda Renault yetkili Satıcıları tarafından satılacak. Bu son derece önemli bir gelişme. Dacia Logan'ın Romanya'daki lansmanı da geçtiğimiz aylarda büyük bir başarıyla gerçekleştirildi. Projenin hedeflerine uygun olarak, Logan 2004 Ekim ayı ile 2005 sonu arasında, sırasıyla Orta ve Doğu Avrupa, Orta Doğu ve Kuzey Afrika pazarlarında da satışa sunulacak. Türkiye'de ise bu ayın ortalarında Logan'ı satışa sunacağız.
Logan: 17 milyar lira * Fiyatlandırma aşamaları ne durumda? Fiyatlandırma konusuna gelince; Türk otomobil basınıyla birlikte olduğumuz gerek Paris'deki dünya lansmanında, gerekse Kapadokya'da gerçekleştirdiğimiz basın denemelerinde fiyat konusunda genel bir seviye veren açıklamalarım olmuştu. Şu aşamada onun ilerisinde birşey söylemeyeyim ama bir hafta içerisinde Logan'ın motorizasyon ve versiyon bazında fiyatlarını duyuracağız. Ancak bu vesileyle şunu tekrar belirtmeme izin verin: 5 bin Euro'luk otomobil Türkiye için bugünkü vergi yükleriyle ne yazık ki mümkün değil. Bu fiyat, vergi yükünün makul seviyelerde yüzde 18-20 aralığında seyrettiği ülkeler için geçerli olan ve donanım düzeyi en düşük olan en alt versiyonun fiyatıdır. Bizim ülkemizde ise genel tüketici eğilimi donanımı daha yüksek otomobillere doğrudur ve bildiğiniz üzere otomobilin üzerindeki vergi yükü de oldukça ağır. Bu olumsuzluğa rağmen, biz, Logan'ı çok noktadan enjeksiyonlu 75 beygirlik motor, enjeksiyon kilidi, hava yastığı, merkezi kilit donanımlarıyla 17 milyar lira seviyesinden başlayan fiyatlarla satışa sunacağız.
Kampanyalar dolu dizgin * Otomotiv pazarında fiyatlar çok düştü. Bu Logan'ı olumsuz etkileyebilir mi? Yılın son çeyreğinde otomobil piyasasında yoğun bir rekabet yaşanıyor. Özel indirim ve kampanyalar tüm marka ve modeller için geçerli. Bu durumu yakından izliyoruz. Ancak hemen şunu söylemeliyim; Logan ürün-kalite/fiyat konumlamasıyla segmentindeki rekabete yeni bir boyut getirecek. Bununla Logan'ın ürün, kalite ve fiyat dengesiyle çok doğru bir yerde konumlanacağını söylemek istiyorum.
Ucuz oto imajı silinecek * Dacia denince hemen akıllara ucuz oto geliyor, bu imaj nasıl silinecek? Renault Grubu, Dacia'yı Türkiye'de yeniden yapılandırmaya karar verdiği zaman, şebeke-ürün kapsamında eskiye ait ne varsa hepsini bir yana bıraktı. Yine bildiğiniz gibi Romanya'da bulunan üretim tesislerini 500 milyon Euro'luk yatırımla yeniledi. Renault Grubu markası Dacia gerek ürün gamıyla gerek satış ve satış sonrası hizmet ağı ile Türkiye için yepyeni bir marka. Bu marka, herşeyden önce, otomobil sahibi olmayı düşünen ancak bütçesi mevcut modellere yetmeyen ve ikinci eli yeğlemek durumunda olan tüketicilere yeni bir alternatif sunuyor. Bu gerekçelerle artık ucuz ama kalitesiz çağrışımı yapan nitelendirmeler Dacia için geçerli olamaz. Dacia bugün kaliteli ancak yine de erişilebilir fiyatlı ürünler sunan bir marka; bu nedenle, izninizle ucuz sözcüğünün yerine 'erişilebilir uygun fiyatlı' tanımlamasını koymayı yeğlerim. Erişilebilirlik deyince bu sadece fiyatla da sınırlı değil: Yaklaşık 16 ay önce başlattığımız yeniden yapılanma çalışmaları sonucunda, bugün Türkiye'nin dört bir köşesine yayılmış 60 yetkili satıcısı ve servisi olan bir satış ve satış sonrası ağı hizmetini de sunduğumuzu hatırlatmak isterim. Bu hizmetimiz bütün Renault satış ve satış sonrası noktalarının Dacia ağına katılmalarıyla daha da genişleyecek.
Hedef 6 bin araç satışı * Bu yılki hedefleriniz nedir? Bu yıl şimdiye kadar 4 bin civarında araç satışı gerçekleştirdik. Yıl sonuna kadar da bu rakamın 6 binler seviyesine çıkmasını planlıyoruz. Binek otomobildeki payımız yüzde 1, ticari araçtaki payımız ise yüzde 0.5 seviyesinde. Ancak Logan'ın ürün gamımıza eklenmesiyle binek araçtaki payımız hiç kuşkusuz hissedilir seviyede artacaktır.
|
|
|
|
|
|
|
|
|