Sabancı su pazarına hızlı bir giriş yaptı. Geçen yıl Hayat ve Flora markasını ayrıldığı ortağı Danone'ye bırakan holding, sudan uzun süre uzak kalamadı. Sakarya'da 25 milyon dolar harcayarak kurduğu Gıdasa tesislerinde Saka markasıyla damacana su üretimine başlayan Sabancı Holding, 2005 yılı için 100 milyon litre su satarak 25 milyon dolar ciro hedefliyor. 19 litrelik Saka damacana 3 YTL 25 kuruştan (3 milyon 250 bin lira) satılacak.
AROMALI İÇECEKLERE GİRECEĞİZ Ancak Sabancı Grubu'nun gıda ile ilgili hedefleri suyla sınırlı değil. Sabancı Holding Gıda ve Perakendecilik Grubu Başkanı Haluk Dinçer, bunu, "İçecekteki yenilikler suyla sınırlı kalmayacak. Önümüzdeki dönemde gazlı, mineralli ve aromalı gibi çeşitleri de göreceksiniz" sözleriyle açıkladı. Dinçer, 'yeni ürünler içinde kola da olacak mı?' şeklindeki soruyu ise, "Kola şu aşamada düşünmüyoruz. Ama tamamen olmayacağız demek de istemiyorum. Şu andaki iş planlarımızda kola yok" şeklinde yanıtladı. Dinçer şöyle devam etti: "Yılda 5.5 milyar litre şişelenmiş su satılıyor. Bunun 4.4 milyar litresi damacanada tüketiliyor. Kişi başına tüketim ise 61 litreyi buldu. 2007'de damacana pazarı 5 milyar litreye çıkabilir. Pet şişe ile birlikte 5.3 milyar litre üretime ulaşılacak. Bu da ilave 350 milyon dolar demek."