Toyotasa yöneticileri, önümüzdeki yıl Toyota Üniversitesi'nde okula başlayacak. Şirket pazarlama stratejisi, arz-talep yönetimi ve Lexus tecrübesinden yararlanacak.
Otomotiv sektörü artan rekabet koşullarında bir adım öne geçmek için eğitime daha fazla önem veriyor. Türkiye pazarında bir numara olmayı hedefleyen Toyotosa da önümüzdeki yıl okullu olacak. Şirket 2005 yılından itibaren ABD'de Toyota Üniversitesi olarak adlandırılan Toyota Global Bilgi Merkezi'nde master yapacak. Bu okuldaki hedeflerden biri de Lexus tecrübesinden yararlanmak olacak. Çünkü şirket önümüzdeki 3 yıl içinde lüks marka Lexus'u Türkiye'ye getirmeyi planlıyor. Hatta bunun için özel bir konsept bile düşünülüyor. Toyotasa Genel Müdürü Volkan Eren, geçtiğimiz haftalarda ABD'yi ziyaret ettiklerini belirterek, "Toyota'nın en başarılı olduğu ve en hızlı büyüdüğü ülkelerden biri. Onların başarı ve tecrübelerinden dersler almak ve bunları Türkiye pazarına uygulamak öncelikli hedeflerimizden" diye konuştu.
FELSEFE ÖĞRETİLİYOR Şirketin ABD'deki başarısında önemli bir etkisi olan Toyota Üniversitesi'ni de ziyaret ettiklerini söyleyen Eren, şöyle devam etti: "Tüm dünyadaki Toyota distribütörlerinin pazarlama ve satış alanında yaptığı başarılı uygulamaların ve know-how'ın depolandığı, ayrıca yapılan sentez sonucunda, Toyota'nın global hedefleri doğrultusunda ihtiyaç duyulan alanlarda eğitim programlarının da yürütüldüğü bir merkez burası. Bilgi paylaşım yolları ise periyodik dergiler, eğitim programları, Web sayfası ve ziyaretler..." Peki Toyotasa hangi konularda eğitim alacak? Toyota Motor Corporation içerisinde en başarılı ve örnek gösterilen pazarlama şirketi olmak istediklerini hatırlatan Eren, "Bu amaçla, biz de Toyota Üniversitesi'ni 2005 yılından itibaren kullanacağız" dedi. Şirket ABD'de özellikle 3 konuda eğitim almayı planlıyor.
* Satış ve pazarlamada Toyota Way. * Türkiye gibi pazarın radikal iniş-çıkış gösterdiği ülkelerde önemi daha da artmakta olan arz-talep yönetimi. * Lexus tecrübesi.